Spanac cremos cu leurda si oua posate

Standard

DSC_6401

Îmi plac provocările. În special cele de tipul „eu nu mănânc cutare lucru decât dacă e gătit cu y ingredient(e) și în felul x”. Așa s-a întamplat și cu acest spanac absolut denențial pe care l-am creat cu drag din două motive:

1. Provocarea Dulce Românie – ediția martei 2014;

2. Dorința acută să-i demontrez jumătății că pot pune pe masă un spanac mult mai bun decăt cel simplu, cu ceapă și sos de roșii. And so i did.

Acestea fiind zise, avem nevoie de: o pungă de spanac congelat (450 gr.); o ceapă galbenă; 4-5 fire sănătoase de leurdă; un cățel mare de usturoi; 4 linguri generoase de smântână. Și ouă proaspete, pentru poșat.

Prepararea e floare la ureche. Am tocat ceapa și usturoiul mărunt și le-am călit într-o lingură de ulei de măsline și  o feliuță de unt 82% grăsime (mare atenție, flacăra aragazului nu trebuie să fie mare pentru a nu strica untul). După ce s-au înmuiat, am adăugat spanacul. L-am gătit vreo 10 minute, apoi am trântit leurda tăiată mărunt și-am mai lăsat treaba pe foc vreo 5-10 minute. După ochi, cât să se evapore tot lichidul. La final, smântâna. Amestecat, asezonat cu sare și după 3-5 minute eram gata de poșat ouă.

Sinceră să fiu, a fost prima dată când am executat operațiunea asta dar a fost mai mult decât simplu. Tre să recunosc că mai întai m-am uitat de vreo 2 ori la Gordon. Într-o oală înaltă, cu diametrul mai mic, am pus cam o palmă jumătate de apă la fiert cu un strop de oțet (să fi fost vreo 2 linguri, ajută la cogaluarea albuminei). Fără sare că nu face bine la albuș. Am spart un ou într-o ceașcă (e mai simplu să-i dai drumul în apă așa). Când clocotea apa, am redus flacăra și cu ajutorul unui tel am format un mic vârtej. Am dat drumul oului în centrul vârtejului și l-am lăsat la fiert cam 3-4 minute. Consistența lui se poate verifica scoțând oul din apă cu o paletă și apăsând ușor cu degetul. Nu tre să fie foooarte moale ci elastic oarecum. E o metodă bună și sănătoasă de a găti ouă cu gălbenușul moale, runny-type. Mi-a plăcut și presimt un sezon plin de ouă poșate.🙂

DSC_6392

DSC_6391DSC_6394DSC_6405

One response »

  1. Pingback: Ouă Benedict cu prosciutto | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

