Mancarica de fasole cu suc de rosii. In 10 minute. Si de post.

Standard

DSC_6369

Săptămâna trecută mi s-a legat de mână (dunno how exactly, jur!)  o conservă de fasole boabe – mai precis un mix de 4 tipuri de fasole plus ceva năut – și de atunci m-am tot învârtit în jurul ei prin frigider. Ieri însă i-am venit de hac în această mâncărică cu timp de preparare nesimțit de mic (cam 10 minute) ceea ce o face perfectă pentru serile când ai chef mai degraba de salvat planeta, dat o tură de jogging pe linia ecuadorului și frezat maidanezii decât de gătit.

Dar nope, pentru că sunt o fană declarată a cookingului zilnic, pentru sănătate și varietate, pentru că înțeleg oamenii ocupați, orele prelungite petrecute la job, lenea (ah da, lenea… asta o știm cu toții…), pentru orice alte motive din lume mai vreți voi; ei bine, pentru asta există blogu’ meu. Ca să fie clar și concis: oricine poate găti simplu și bun, rapid și cu drag. Poate tu Anti-talent-în-bucătărie (nu fac mișto, e nick-name-ul cuiva!) mamă faci excepție dar promit să scot o colecție nouă de rețete dedicate ție🙂. 

Hai c-am deviat nițel de la subiect așa că iată îngredientele pentru 2 porții generoase: o conservă de fasole fiartă de vreo 300 grame masă solidă după scurgere (așa cum am spus, eu am avut un mix dar puteți folosi orice tip de fasole doriți sau aveți prin casă); o ceapă galbenă; un morcov; aproximativ 300 ml suc de roșii (se poate înlocui cu passata sau roșii la conservă); vreo 100 ml apă (merge și supă de legume, eu una nu m-am obosit); 2 linguri de ulei de măsline; o mână de mărar și pătrunjel; sare; piper și cimbru uscat după gust. A, și câțiva fulgi de chilli.

Am tocat mărunt ceapa și ras prin răzătoarea mare morcovul. Le-am sotat câteva minute în uleiul de măsline până s-au înmuiat, apoi am adăugat fasolea, sucul de roșii, apa, cimbrul și fulgii de chilli și dusă am fost. Că începea MasterChef sezonu’ 4 cică și se impunea un mișto epic. Am lăsat păpica la foc până mi-am amintit de ea a scăzut frumos și la final am potrivit de sare, piper și-am trântit verdețurile tocate mărunt.

A fost bun, a plăcut ambelor sexe. Cu garnitură de salată avec le ardei verzi copți, ulei, oțet de vin roșu cu merișoare, oțet balsamic kalamata și sare. Mai facem.

PS: Știați că leguminoasele sunt surse importante de proteine? Ete nah că v-am zis eu, asta ca să vă conving să mai renunțați puțintel la sursele animale.

DSC_6368

Hai zi ceva!

