Mega clatitele. Cu branza dulce, stafide si sos cu dulce de leche. La cuptor.

Standard

DSC_6205

Pentru că merit. Sau mai bine zis „merită” că nu le-am gătit pentru mine dar vă spun sincer că au făcut furori chiar și reci, a doua zi la micul dejun.

Despre rețetă, numai de bine: dintr-un ou, 300 ml de lapte, 50 ml de ulei, 1 lingură de zahăr, o pișcătură de sare și desigur 250 gr făină se coc cam 8 clătite. Atât mi-au ieșit mie. De menționat că în bol am bătut mai întai oul cu zahărul până s-a dizolvat, apoi am adăugat laptele și uleiul și la final făina și sarea. Cu mixerul, că viața e frumoasă.🙂 Le-am copt în tigaia nonaderentă, fără alt adaos de ulei decât cel deja încorporat în aluat.

Umplutura s-a desfășurat cu un alt ou, bătut bine cu 2 linguri de zahăr brun, vreo 400-500 gr brănză dulce de vaci, coaja de la 2 lămâi, o mână de stafide aurii înmuiate în vreo 8 ml esență de rom (da Andreea, se pune și romul) și cam 50-70 ml smântână dulce, ca să lege toată treaba. Cantitatea de smântână am pus-o după ochi, după cât de bine scursă a fost brânza. Vedeți și voi, tre să iasă o compoziție moale dar să nu curgă, evident…

Am uns bine un vas de yena cu o bucată de unt și am așezat clătitele rulate ușor cu cate 2 linguri zdravene de compoziție. Au intrat cam 3 bucăți per strat. Și sosul…. ei bine, sosul e cireașa de pe tort! (insert drooling smiley face). Cam 150 ml smântână dulce cu un ou și o lingură generoasă de dulce de leche. Tot cu mixerul, rapid și eficient. Turnat peste clătite și băgat la cuptor vreo 40-45 de minute. Sau până ajunge cineva hămesit acasă🙂. Dar nu mai devreme de jumătate de oră, că-i păcat de sos.

pozilici1DSC_6202

PS 1: Încercați să scoateți boticul din borcanul de dulce de leche cât timp clătitele sunt în cuptor. Știu, necesită un efort imens de voință, but remember, o linguriță de vreo 9 ml = 200 kcal🙂.

PS 2: Scuzați calitatea pozelor și a preparatului. El săracul s-a lăsat pozat abia a doua zi.

2 responses »

    • Da Christian, așa este, orice astfel de adăugire este utilă pentru un gust aparte. Cine are în casă așa ceva. Eu de regulă n-am. Sau am, dar whisky.
      Note to self: buy cognac. Not for drinking, for cooking.

      Zi frumoasă!

Hai zi ceva!

