Risotto verde. De post. Pentru Provocarea Dulce Romanie din aprilie 2013.

Standard

DSC_3778.NEF

Pam pam! Şi cu asta deja am spus mai multe decât poate trebuia. Dar las’ că cel mai probabil vorbăria multă sărăcia omului… În altă ordine de idei mai puţin filosofice, mă apuc frumuşel şi îmi cer din nou scuze că am dispărut din peisaj dar sincer vă mărturisesc dorinţa mea ca ziua să aiba 48 de ore, poate poate oi mai ajunge să-mi revitalizez agenda cu to-do-stuff. Până mă organizez eu, vă las în compania acestui risotto de primăvară, perfect pentru o masă nutrivită şi săţioasă.

Pentru 2 porţii, am folosit:

– 110 gr. orez arborio;

– un fir de praz;

– 2 fire de ceapă verde;

– o mănă de leurdă;

– o mână de boabe congelate de mazăre;

– o lingură ulei de măsline;

– 700 ml apă (se poate folosi şi supă de legume, eu nu m-am obosit);

– câteva fire de pătrunjel şi mărar;

– sare şi piper alb.

DSC_3771.NEF

Se cuvine din capul locului să vă anunţ însă că reţeta asta nu-i tocmai de risotto clasic, nici urmă de unt, parmezan sau vin alb. Din varii motive precum Postul, lenea, inexistenţa vinului alb. Dar vă spun cu mâna pe suflet că-i bun tare. Aşa că repejor tocaţi prazul şi ceapa verde, sotaţi-le în ulei de măsline, adăugaţi apoi orezul, mai sotaţi juma de minut şi-apoi înecaţi totul în apă fierbinte sau supă, după caz. Lichidul să-l adăugaţi treptat, în 3 rânduri ca orezul să-l absoarbă aşa cum trebuie. Între timp, tocaţi restul verziturilor, adicătelea pătrunjelul, mărarul, leurda. La ultima tură de apă adăugată, trântiţi şi mazărea în oală. Pe-ncercatelea, când orezul e fiert, stingeţi focul şi puneti frunzele tocate mai devreme. Amestecaţi uşor până la omogenizare şi apoi mâncţi direct din oală.😉

DSC_3780.NEFDSC_3782.NEFDSC_3775.NEFDSC_3783.NEF

PS: Ai lăv iu Dulce Românie de aprilie că m-ai însufleţit să mai scriu pe blog, căci eu în nesimţirea mea mă iau cu altele.

8 responses »

  1. Draga Roxana ,
    Ma bucur nepus de mult ca provocarea mea te-a insufletit sa scrii din nou pe blog !! Imi place ca ai ales leurda😉 si acest preparat . Si eu il fac destul de des !!😉
    Multumesc ptr participare !!!
    O duminica frumoasa !!

    • Mulţumesc şi eu tare mult pentru gazduirea de luna asta şi pentru minunatele şi simplele ingrediente alese. Cred că până la urmă totul se rezumă la a găti repede, bun, cu ingredinte puţine si de ce să nu, ieftine.
      Abia aştept parada!

  2. Pingback: Dulce Romanie – Parada lunii aprilie | Cat's kitchen

  3. Pingback: Experiență personală: câteva lucruri utile pentru sănătate | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

