Curry vegan rosu. De sfecla rosie. Cu orez rosu.

Standard

DSC_3763.NEF

Am văzut reţeta asta pe site-ul Good Food şi am rămas setată pe ea până am fost nevoită s-o încerc. Şi sincer, mă bucur tare c-am făcut-o pentru că a devenit o favorită de primă clasă. Sfecla crănţănitoare cu sosul picant, boabele de muştar şi niţel orez, sau cum am păpat seara, cu 2 linguri generoase de iaurt = pure heaven i tell you!

Şi să vă mai zic cât de uşor se face? Bine… Personal, pentru 2 porţii, am folosit:

– 3 sfecle roşii cât pumnul, curăţate de coajă, spălate şi tăiate cuburi de 1-2 cm;

– 2 cepe roşii, tocate mărunt;

– o lingură de ulei de măsline;

– 1 şi 1/2 linguriţe de boabe de muştar galbene;

– 3 linguriţe pasta de curry roşu, de la Mega;

– 1 chilli roşu;

– 400 ml suc de roşii de casă.

Pentru servit:

– 50 grame orez roşu (la masa de prânz);

– 100 gr iaurt (pentru seara).

Prepararea s-a derulat relativ simplu: am curăţat sfecla (musai cu manuşi, mai ales dacă a doua zi aveţi de mers la serviciu…) cu peeler-ul de legume, am spalat-o puţin şi am tăiat-o cuburi de aprox 1-2 cm latura. Ideea e că sfecla fierbe greu, deci de preferat ar fi să o tăiaţi mai mic dar nu exagerat, că nu vrem piure. Next, am tocat ceapa şi am sotat-o în uleiul de măsline. Când s-a înmuiat puţin, am adăugat boabele de muştar şi pasta de curry. Am amestecat încă vre-un minut şi apoi am pus sfecla şi chilli-ul tocat mărunt. După încă un minut am turnat sucul de roşii alături de vreo 700 ml de apă fierbinte. Am lăsat la fiert, foc mic, până a scăzut treaba bine de tot, cam vreo oră dacă nu mai mult…

A fost divin şi foarte săţios, mai ales cu minunatul orez roşu cu care abia acum am făcut cunoştinţă. E yummy şi el, nu se lipeşte, bogat în fibre şi crănţănitor. Iar seara mi-am trântit peste curry nişte iaurt. To be honest, cel mai bun mi s-a părut cu iaurt.

DSC_3750.NEFDSC_3752.NEF

One response »

  1. Pingback: Provocarea 6: Cel mai simplu și colorat orez Rookie-style | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

