Dovleac copt, umplut cu broccoli si sos de branza albastra

Standard

DSC_3653.NEF

Pot spune cu mâna pe inimă că ceea ce-am scris în titlu reprezintă una dintre cele mai bune combinaţii gătite de mine în ultimii ani. Amestecul dintre dulcele dovleacului şi săratul brânzei este absolut demenţial iar preparatul cu totul e o alegere sănătoasă pentru o masă echilibrată. But enough about me, voi ce mai faceţi?

Împreună cu (alte…) scuze de rigoare că n-am mai scris de ceva timp, vă împărtăşesc şi vouă minunatele ingrediente pentru raiul din farfurie:

– un dovleac plăcintar, tip pară (btw, am văzut c-a cam dispărut dovleacul din pieţe….were did it go? And why?);

– o căpăţână medie de broccoli;

– 100 ml lapte;

– 100 grame  brânză albastră (cred că am avut Gran Bavarese);

– ulei de măsline kalamata.

Am spălat dovleacul şi i-am tăiat partea superioară astfel încât să nu ajung la golul din interior. Asta e important pentru ca apoi cupele-jumătăţi să aibă pereti înalţi all over. Mie nu mi-a ieşit, cred că dormeam când am executat chestia asta… În fine, mai departe am curăţat interiorul şi-am uns tot dovleacul interior şi exterior cu ulei de măsline. L-am dat la cuptor, pe hârtie de copt până s-a înmuiat.

Am pus apă la fiert şi când clocotea de zor am trântit bucheţelele de brocooli, spălate şi tăiate oarecum uniform. Nu este nevoie de sare în apa asta pentru că oricum brânza albastră e sărată. Le-am lăsat maxim 3 minute, le-am scurs şi le-am tocat grosier.

Într-o oală mai mică, cu fund gros, am încălzit laptele şi apoi am adăugat brânza tocată mărunt. Am amestecat şi-am mai lăsat cam 3 minute să bolboroseacă la foc mic.

Am umplut jumătăţile de dovleac cu brocooli şi-am turnat sosul peste toata treaba asta. Înapoi la cuptor pentru încă vreo 15 minute şi there you have it, heaven on a plate!

DSC_3660.NEFDSC_3661.NEFDSC_3663.NEFDSC_3668.NEFDSC_3673.NEF

4 responses »

Hai zi ceva!

