Cel mai sanatos tort facut de mine, cu morcov, dovleac, nuci si crema de branza cu vanilie

Standard

DSC_3442.NEF

Dap, este cu singuraţă un tort tare bun şi foarte sănătos pe care l-am făcut pentru o aniversare de copiluţi, la cerinţele unei mămici dragi. Recunosc totuşi că am avut ceva emoţii datorită interdicţiilor la ciocolată şi a faptului că trebuia să fie ceva delicios fără cantităţi imense de zahăr. Şi fără chestii nasoale din comerţ. Soluţia ideală s-a ivit insă destul de repede după ce-am halit pe nerăsuflate, c-o zi înainte, un carrot cake absolut demenţial gătit cu deosebită pricepere de Fane. Fane Mitralieră that is, bună fostă colegă de facultate cu-n ID pretenţios de Facebook. Aşa că mersi dragă Fane că m-ai inspirat de-am creat minunăţia ce face obiectul acestei postări şi care, vă spun sincer, s-a ras de toţi participanţii la petrecere, mici şi mari.

Aşadar, pentru o formă de 22 de cm, am folosit următoarele ingrediente:

BLATUL

– 150 grame morcovi raşi;

– 200 grame dovleac plăcintar, curăţat de coajă şi dat prin răzătoarea mare;

– 250 grame făină;

– 125 grame zahăr brun;

– 75 grame ulei;

– 2 banane bine coapte, pasate cu furculiţa;

– 4 ouă;

– 85 grame miez de nucă;

– 1 plic praf de copt;

– 1/2 linguriţă bicarbonat de sodiu;

– 1/2 lingurită scorţişoară.

CREMA

– o cutie de brânză de vaci 20 % grăsime;

– 400 ml frişcă bătută;

– o linguriţă extract de vanilie.

Prima dată am spart nucile şi am pus miezul la copt pănă s-a rumenit puţin. Cam 15 minute, pe hărtie specială de copt. Procedura asta a fost tare de tot, în special când am sesizat bucăţile de coajă de nucă zburate peste tot, prin toată bucătăria… Nu-i nimic, trebuia să învăt s-o fac şi pe asta.

Apoi am dat morcovii şi dovleacul prin răzătoare şi le-am pus deoparte. Într-un bol am amestecat zahărul brun cu uleiul, ouăle şi banana pasată. Am adăugat ingredientele uscate, respectiv făina, miezul de nucă, praful de copt, bicarbonatul şi scorţişoara. La final am încorporat morcovul şi dovleacul.

Am tapetat forma detaşabilă rotundă cu hartie de copt pe fund şi-am uns pereţii cu puţin ulei. Am turnat compoziţia şi-am dat tava la cuptorul preâncălzit la 180 grade până a trecut testul scobitorii, aproximativ 45 minute.

Pentru cremă am bătut bine frişca şi am încorporat brânza de vaci şi vanilia.

Odată copt blatul, l-am lăsat la răcit şi l-am tăiat pe mijloc, în 2. Am separat egal şi crema şi-am umplut fiecare strat în parte. La final am garnisit cu ceva fâşii de ciocolată cu 80 % cacao şi două felii de portocală.

A fost bun, răcoritor şi n-a picat greu la stomac. Which was the whole point anyway. Mai mult de-atât, mă bucur tare că nu conţine mult zahăr şi/sau făină, ceea ce-l face slab caloricos.

DSC_3437.NEFDSC_3450.NEFDSC_3459.NEF

DSC_3446.NEF

Happy baking!

One response »

  1. Pingback: Prajitura cu morcovi, ciocolata si nuci | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

