Supa bestial de aromata cu linte rosie si morcov

Standard

DSC_3639.NEF

Noua mea obsesie, măruntă încă, este lintea. Recunosc că în tinereţile mele când locuiam acasă nu am auzit de ea şi mama nu gătea cu linte însă abia acum îmi dau seama de pierdere. Ei, nu chiar, că mama gătea minuni cu alte chestii, but still… cred că de fapt ceea ce vreau să spun este să încercaţi musai această leguminoasă cu conţinut ridicat de fibre, fier, magneziu, fosfor şi mult iubita proteină. Mai mult decât atât, madam lintea are un conţinut foooarte scăzut de grăsimi, nu conţine colesterol şi nici nu-i aşa calorică. Deci, ce mai aşteptaţi?

Pentru aprox. 1,5 litri de supă, am folosit:

– 200 de grame de linte roşie uscată;

– o ceapă galbenă;

– 3 morcovi;

– 1,5 litri supă de legume (sau apă sau, cum a fost cazul meu apă + 1 cub de supă bio de legume);

– 150 ml lapte de ovăz (l-am cumpărat de la Băcănia Veche; se găseşte şi la Băcănia Kosher);

– 1/2 linguriţă chimen. Nu chimion. Diferenţa dintre cele două o găsiţi tare bine elucidată aci;

– 1/2 linguriţă fulgi de chilli. Se poate folosi şi pastă de harissa;

– 3 căţei de usturoi;

– o lingură de ulei de măsline kalamata;

– sare şi piper.

Motivul pentru care m-am îndrăgostit iremediabil de reţeta asta e că se face repede, fără prea mult efort… căci noi care suntem la o vârstă… Mă scuzaţi, am auzit de prea multe ori reclama la tigaia minune pe care deja o urăsc din toţi rărunchii numai pentru spălarea creierului meu de 100 de ori pe minut.

Dar să revenim. Deci, mai întâi am tocat ceapa şi usturoiul mărunt şi morcovul rondele. Am spălat lintea într-o sită cu 2-3 jeturi de apă. Am pus apă la fiert cu minunatul cubuleţ de supă bio. Într-o tigaie bine încinsă, am pus chimionul şi fulgii de chilli pentru maxim 1 minut, cât să-şi elibereze aroma. Fără ulei, doar aşa simplu, o sotare uscată dacă vreţi. Jumătate din această cantitate am pus-o deoparte pentru garnisit iar restul l-am folosit în compoziţia supei. Separat, într-o altă oală cu fundul mai gros, am călit uşor ceapa, usturoiul şi morcovul împreună cu mirodeniile din tigaie. Am stins cu laptele de ovăz şi am adăugat lintea. Am amestecat bine si după vreo 30 de secunde am turnat supa de legume fierbinte. Treaba s-a gătit după ochi, la foc mediu până toţi participanţii erau fierţi. Apoi, am pescuit cu o paletă bucăţile de morcov şi o părticică din linte. Am blenduit bine şi-am pus înapoi în oală. N-am vrut să fac supă cremă ci am lăsat marea parte a lintei aşa cum era, pentru consistenţă. La final, în bol, am peresărat restul de mirodenii prăjite.

Atât de bună a fost supa asta că sincer, am mâncat-o pe toată. Şi-am obsedat pe toata lumea cu ea. Ceea ce vă fac şi vouă acum şi insist cu drag s-o gătiţi c-apoi n-o mai lăsaţi în sfânta pace. Jur cu mâna pe inimă!

DSC_3646.NEFDSC_3643.NEFDSC_3648.NEF

Notă: Ar fi de preferat ca morcovul să nu-l curăţaţi ci să-l spălaţi bine de tot. Şi regula asta se-aplică în cazul multor legume şi fructe, o bună parte din nutrienţi fiind ascunşi chiar sub stratul exterior iar prin decojire se pierd.

Laptele de ovăz folosit e un lapte bio foarte bun, pe gustul meu. L-am ales după câteva zeci de etichete citite pentru cam toate tipurile de lapte vegetal de prin diverse magazine. Este important de ştiut să evitaţi listele lungi de ingrediente şi adaosurile de zahăr şi/sau sare. De asemenea, dacă văd un ingredient de care n-am auzit sau n-are ce căuta în reţetă, atunci n-are ce căuta nici în cosul meu de cumpărături. Bine, acuma ideal ar să-l faceţi acasă, dar dacă nu se poate, e o alternativă ok. Şi nu în ultimul rând, nu vă încredeţi prea mult nici în etichete. Eu personal cumpăr rar acest produs, ca multe altele de altfel, însă am învăţat că nu mereu ceea ce scrie pe etichetă e şi ceea ce conţine ambalajul. Luaţi exemplu din produsele Danone care-s făcute din prafuri minune şi care n-au prea văzut laptele adevărat. Şi exemplele pot continua dar mă opresc aici pentru azi.

De nu vreţi o reţetă vegană, se poate folosi cu succes şi laptele de vacă.

One response »

Hai zi ceva!

