Pranzul vegan perfect: Spirale de porumb cu topinamburi (a.k.a. napi) si alte albituri coapte cu mustar

Standard

DSC_3632.NEF

V-am dat gata cu titlul ăsta huh?🙂

Ei bine treaba e cum nu se poate mai simplă şi evident, începe în momentul în care am dat peste aceşti napi în Kaufland şi n-am putut să le rezint chemarea. Acum, sinceră să fiu, e cam prima dată când văd şi respectiv gust aşa ceva dar pe bune dacă-mi pare rău… Poate singura părere mai negativistă e faptul că se găsesc cam greu iar preţul mi se pare câteodată cam ridicol pentru ceva atât de simplu. Dar nu conteză, ideea principală e că merită din plin să-i adoptaţi! Au un gust uşor dulceag, aduc a gulie şi puţin a nucă. Sunt crunchy şi se papă în orice formă: cruzi, copţi, supă, you name it.

După cum ziceam, eu am ales să-i spăl bine cu un burete pentru a îndepărta orice urmă de pământ şi alte asemenea. Nu i-am curăţat de coajă. I-am uscat bine, i-am alăturat unei rădăcini de pătrunjel şi uneia de păstârnac (spălate, decojite şi tăiate bastonaşe groase) plus o lingură de ulei de măsline kalamata, o linguriţă de mustar cu boabe întregi de la Ikea, sare şi piper. Am moscolit legumele într-un bol având grijă să fie uniform  acoperite şi le-am pus în tava tapetată cu hârtie de copt. Au mers vesele în cuptorul preâncălzit pentru vreo oră, până s-au înmuiat şi eu am avut timp berechet să fierb nişte paste de porumb fără ou.

Ce să mai zic altceva, fac casă bună împreună!

DSC_3591.NEFDSC_3606.NEFDSC_3619.NEFDSC_3624.NEF

4 responses »

  1. Dude, napii si topinamburul nu sunt aceeasi chestie, desi sunt inruditi. Topinamburii se mai numesc si napi porcesti, iar in engleza Jerusalem artichokes. Napii arata mai degraba ca o sfecla sau ca o gulie cu coaja rosie.

    • Dude, din ce am găsit eu personal in Romănia, cam sunt. Topinamburii din rețeta sunt cumpărați din Kaufland, arată ca o rădăcină, ca ghimbirul și sunt cu coaja albă precum cartoful alb. Am mai mâncat o varietate, de aceeași formă însă de culoare diferită a cojii, respectiv roșiatică, precum cartofii roșii. Dar în interior sunt tot albi. Același gust, poate ăia albicioși un pic mai dulcegi.
      Așa este, mă refer la napi porcești, de altfel napii englezești nu știu să se găsească la noi.

  2. Chiar acum ma duc la bucatarie sa fac si eu o portie de napi la cuptor,cred ca este foarte delicioasa.Eu am recolta mea proprie in gradina,consum aproape zilnic in salata, dimineata fac un suc de morcov si napi si sunt tare multumita,mi-a scazut glicemia la 103,101 de la 127. azi la pranz sotul a zis sa facem in piure de napi cu sos de ciuperci , suc de rosii si cimbru. o delicatete.

    • Eu sunt îndrăgostită de napi, îi ador pur și simplu. Chiar ieri am executat o salată de crudități cu două tipuri de napi și este absolut delicioasă. Foarte bună ideea de piure, will try!

Hai zi ceva!

