Negresa vegana cu cocos. Adicatelea de post.

Standard

DSC_3588.NEF

Săptămâna trecută m-a izbit Andie, draga de ea, c-o poză nesimţit de frumoasă şi apetisantă a unei negrese proaspăt scoase din cuptor. Băi nene, atât am putut să bălesc la ea, încât n-a mai fost chip şi-a trebuit musai să prestez şi eu acest desert, care, oricum era demult pe lista mea. Aşa că, după o mică incursiune pe internet am observat o reţetă foarte simplă ce se repetă mai pe la toată lumea. Deci tre să fie bună, mi-am zis… Şi-a fost. Bine, cu mici variaţiuni de Rookie but still…

Pentru minunăţie, am folosit:

– 2 căni de făină;

– 1/2 cană cocos răzuit (reţeta originală cerea 1 cană de nucă măcinaţă dar n-am avut);

– 1 cană zahăr (sau 3/4 cană în funcţie de cât de dulce e gemul folosit);

– 1 cană apă;

– 1/2 cană ulei de floarea-soarelui;

– 1 borcan de 400 cu gem (eu am pus de vişine);

– 2 linguri de pudră de cacao;

– 1 linguriţă praf de copt.

Într-un bol imens am amestecat gemul de vişine cu apa, zahărul şu uleiul. Am adăugat apoi treptat, amestecând cu telul, ingredientele uscate, in speţă cocosul, făina, pudra de cacao şi praful de copt. Exact în ordinea asta. Am tapetat cu hartie de copt o tavă, am turnat compoziţia uniform şi-am dat la cuptor cam 45 de minute, la foc mic. Până a trecut testul scobitorii.

DSC_3585.NEF

S-a păpat pe nerăsuflate, simplă, cu lapte, ba chiar şi cu lapte de ovăz. Nu am alte cuvinte să descriu cât e de bună, de săţioasă şi sănătoasă. Dar am să-i mulţumesc lui Andie că mi-a dat imboldul s-o mut repejor în capul listei cu chestii de gătit a.s.a.p.🙂

DSC_3568.NEF

6 responses »

  1. Aveti un stil de a prezenta …atat de simplu, asa cum este si viata omului, insa unii doresc sa si-o mai complice din cand in cand :)))) FELICITARI pt maretia simplitatii ! :*

  2. Pingback: Provocarea 13: Prijitura fara coacece cu branza, ciocolata alba si capsuni | RookieFood(ie)

  3. Pingback: Provocarea 13: Prajitura fara coacere cu branza, ciocolata alba si capsuni | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

