Penne rigate cu spanac si smantana

Standard

DSC_3559.NEF

Una dintre principalele mele dileme personale este că nu prea ştiu cum să-l fac pe carnivorul din dotare să mai pape şi ceva de origine verde… Dar iacătă aşa bine sălăşluiam eu ieri în Lidl în faţa raionului de produse congelate că m-a lovit ideea din titlu. Zis şi făcut, sunat, întrebat dacă ar pune gura pe nişte paste cu spanac şi smântână – cu mult accent pe cuvântul „smântână”, primit răspuns pozitiv mai cu juma de gură dar asta nici că m-a oprit. Mi-am cumpărat ingredientele necesare şi hop, cam 3 ore mai târziu m-am făcut finally ajunsă home. Nu, n-am stat toate cele 3 ore in Lidl, să nu exagerăm…

Anyway, pentru vreo 3 porţii generoase am folosit:

– 200 grame de penne rigate din grâu dur;

– 400 grame de spanac tocat, congelat;

– o cutie de 200 grame de smântână light, de 12 % grăsime;

– o ceapă galbenă, tocată mărunt;

– 3 căţei de usturoi mărunţiţi cât mai fin;

– o lingură de ulei de măsline;

– sare şi piper alb.

Reţeta e mai mult decât simplă… Adicătelea am pus pastele în apă clocotită cu sare şi le-am fiert cam 6 minute până erau al dente. Am oprit apoi flacăra, am acoperit vasul cu capac şi le-am mai lăsat 2-3 minute. Separat, am sotat ceapa şi usturoiul în uleiul de măsline şi când s-au inmuiat am adăugat spanacul. Acesta din urma nu trebuie neapărat decongelat complet ci se poate folosi ca atare. Am gătit apoi spanacul la foc mediu aproximativ 10 minute din momentul în care se dezgheţase complet şi se încălzise. La final am trântit smântâna, sarea şi piperul şi-am amestecat bine, pentru omogenizare. 2 minute mai încolo am scurs pastele şi le-am adăugat peste spanac.

A ieşit bun bun, s-a păpat chiar şi de către cei mai certaţi cu legumele. Şi partea faină a reţetei e că n-are tone de grăsime şi colesterol. Therefore, no guilt!

DSC_3565.NEFDSC_3562.NEFDSC_3556.NEF

2 responses »

  1. „Bun, de-ti bati copiii!” Tocmai mananc reteta asta..cred ca o sa pun 3 kg pe mine:)) nu am avut penne, dar am pus fusilli. Sunt perfecte ca forma, atat de bine se leaga compozitia de ele! Fusili,usturoi,ceapa, spanacul frunza cu frunza(data viitoare iau congelat. Unde gasesc firma cea mai buna?) Si branza fagaras, cu smantana. Multumiim!

    • Da, bună remarca🙂
      Și fusilli merg de minune, important e să fie ce ne place sau ce avem la îndemână.Și da, îmi amintesc de Jamie Oliver când spune să folosim paste de care să se lipească sosul🙂
      Eu n-am din păcate rabdarea să spăl atâta spanac. Mai bine îl pap crud. Din experiența mea, parcă doar în Casa Țărănească am regăsit spanac cu ceva nisip prin el… de regulă iau Bonduelle.
      Anyway, mă bucur tare că-ți place sau vă place, dați mai departe să placă și altora!
      Zi faină!

Hai zi ceva!

