Supa crema de telina si cartofi

Standard

DSC_3521.NEF

Ţelina pare să fie mai nou cuvântul cheie în bucătăria mea, de vreme ce luna asta chiar am băgat-o în seamă rău de tot… Ideea e că încerc din răsputeri să evit a cumpăra tot felul de legume cu gust îndoielnic şi provenienţa turcească/olandeză în pofida unei pofte nestăvilite de salate bogate de vară. Din păcate asta nu-i posibil momentan, aşa că mă descurc, zic eu destul de bine, cu legumele noastre autohtone pline de savoare, vitamine şi, sper eu, mai puţin stropite cu tot felul de chestii  al căror nume nici măcar nu-l pot pronunţa fără să mă uit cruciş vreo 5 minute.

Fără alte adăugiri, vă zic musai să tocaţi o ceapă galbenă şi s-o căliţi în puţin ulei de măsline până se înmoaie, apoi s-adăugaţi o bucată de rădăcină de ţelină de vreo 300 de grame, tăiată cuburi şi s-o mai sotaţi şi pe ea cam 2 minute. Stingeţi treaba asta cu 800 ml supă de legume (sau apă fierbinte în care dacă vreţi, aruncaţi un cub de supă de legume bio) şi fierbeţi cam 15 minute. Între timp, curăţaţi 3-4 cartofi potriviţi, tăiaţi-i şi adăugaţi-i în supă. Fierbeţi în continuare până când toate legumele sunt moi. La final, puneţi şi-o pişcătură de turmenic, să se coloreze frumos şi să fie şi mai gustoasă chestiunea. Sare şi piper alb. Scurgeţi legumele şi blenduiţi-le cu un polonic de zeamă, apoi treptat puneţi şi restul, pentru omogenizare până la consistenţa dorită.

Eu am servit-o cu ceva seminţe deasupra datorită noii mele obsesii ” nici o zi fără mix de seminţe crude”. De vă întrebaţi, acum folosesc seminte de in, floarea-soarelui, susan, dovleac şi cânepă decorticată. Toate sunt deosebit de sănătoase, mai ales în penuria asta de nutrienţi de calitate. Le presar în cam orice: supe, salate, cereale, paste, orez, you name it şi adaug o nouă textură crunchy, numai bună de ronţăit. Ceea ce vă doresc şi vouă!

DSC_3523.NEF

DSC_3524.NEF

4 responses »

  1. eu am facut, cam in acelasi spirit😀, o supa de mazare. mnom mnom mnom. da’uite ca la seminte nu m-am gandit, notat, ca buna idee mi se pare!

    • Oho, bună şi aia de mazăre !
      Neapărat să încerci şi cu seminţe, este genial. Bine, cu seminte un pic prăjite e şi mai bine, dar eu încerc să m-abţin, să vedem cât mă ţine…

Hai zi ceva!

