Fursecuri cu ciocolata alba si lamaie – White chocolate & lemon crinckles

Standard

DSC_3416.NEF

Obsesia mea pentru micile prajiturele de genul ăsta nu-i tocmai recentă iar dovezile incontestabile se găsesc libere şi-şi spun povestea aici. De-atunci însă am devenit oarecum setată pe ideea unor crinckles albi, cu ciocolată asemenea şi dacă se poate, cu înveliş de cacao. Aşadar, numai bine s-au nimerit sărbătorile pentru copt acasă, la aragazul mamei, cel cu posibilitate de setare a temperaturii la sfintele 180 de grade pe care tot le citesc mereu mai peste tot dar nu prea le nimeresc la obiectul din dotarea gospodăriei proprii.

Pentru încălzire, de Crăciun am tras o tura sănătoasă de-astea cu esenţă de vanilie în loc de portocală:

DSC_3397.NEF

Apoi, de Revelion am trecut la următorul nivel, respectiv al porcelii ciocolatoase de dimensiuni mitice. Mai precis, am făcut 2 ture de aluat de crickles dintre care, una cu cioco albă. Şi de aici a început calvarul… În mintea de Rookie, am folosit aceleaşi ingrediente: 225 de grame de ciocolată albă; 60 de grame de unt nesărat de 82 % grăsime; 100 de grame de zahăr; 2 ouă; 225 grame făină pentru prăjituri; 1 linguriţă praf de copt; 1 vârf de cuţit de sare; coajă rasă de la o lămâie; cacao pulbere pentru tăvălit fursecurile. Acelaşi procedeu, lăsat la rece ore bune. Şi, surpriză !!! (sau nu?) Prima tavă a rezultat o mare baltă, adicătelea s-au lăbărţat fursecuţele mele fără nici cea mai mică jenă faţă de sentimentele mele… M-am prins într-un final glorios că ciocolata albă a fost obraznică din cale-afar’ şi am adăugat restului de compoziţie (mai exact cam jumătate) vreo 2 linguri generoase de făină. După următoarele instantanee, vă puteţi da seama că nici aşa nu-i tocmai îndeajuns, dar măcar nu s-au unit între ele…

DSC_3411.NEFDSC_3420.NEF

Notă: Oare proporţia ideală în acest caz este 1 la 2? Adică, la 225 grame ciocolată albă merg 450 grame făină… To be continued.

În orice caz, balta am executat-o frumuşel cu nişte forme de tăiat fursecurile şi-am salvat ziua c-un platouaş chiar frumuşel:

DSC_3425.NEF

One response »

Hai zi ceva!

