Salau umplut cu ciuperci si rosii coapte

Standard

DSC_3386.NEFAtât de poftă mi-a fost de peşte postul ăsta… Vă jur… Şi da, ştiu c-au fost dezlegări ca niciodată dar pur şi simplu n-am avut timp să merg să cumpăr. Dar de asta e important să nu fii singur. Adicătelea, aşa… în viaţă. De asta e important să te plângi cuiva care te ascultă şi se duce duminică dimineaţa în piaţă la Obor şi cumpără 2 bucăţi de şalău proaspăt, numai bun de îndesat în cuptor cât timp tu, eterna lene, devorezi o ciocolata cu 70 % cacao şi respectiv sezonul 2 din „Lie to me”. Yup, asta e viaţa my friends şi de asta nu m-aş imagina burlăciţă. Mă rog, poate doar în momentele când aş vrea să mă întind pe tot patul, în diagonală… Dar ce să zic, peştele proaspăt după care nu trebuie să ies merită sacrificii din când în când.🙂

Dar fără să mai lungesc inutil povestea, vă redau graţios ingredientele:

– 2 bucăţi de şalau proaspăt, bine curăţat de interior şi solzi;

– 2 linguri de ulei de măsline kalamata;

– jumătate de gogoşar mare, verde;

– 5 ciuperci champignon medii;

– o ceapă galbenă potrivită;

– 4 căţei de usturoi;

– sare, piper;

– 4 roşii.

Mai întai am spalat bine peştele. Şi nu, n-am încercat să-l înec. Apoi l-am uscat bine şi l-am uns cu un pic de ulei de măsline, sare şi piper. Interior şi exterior. I-a plăcut.

Apoi am executat repejor umplutura după cum urmează: am sotat ceapa, usturoiul şi gogoşarul în uleiul bine încins şi când erau moi, am adăugat ciupercile. Am sotat cu capacul pus până ciupercile au lăsat apă şi respectiva s-a avaporat.

Am aşezat apoi peştii într-un vas de yena, cu burta-n sus, sprijiniţi de pereţi. Pereţii vasului, evident! Nu intraţi la bănuieli… Apoi am aşezat roşiile în centru şi am umplut peştele cu amestecul de legume. Am încins cuptorul, am acoperit vasul cu folie de aliminiu şi-am dat la cuptor cam o oră, până totul era mega copt, aburind… Am scos folia şi-am mai lăsat cam 10-15 minute.  A fost bun de tot, cu piure de cartofi, conopidă şi morcov.

DSC_3394.NEFDSC_3379.NEF

2 responses »

    • Da,e bun bun de tot. Acolo nu se găseşte?
      Mulţumesc mult pentru urări, am vrut să îţi răspund dar în concediu nu am avut acces la un pc capabil să posteze comentariile pe wordpress… În fine, dacă mă accepţi, îţi urez cu niţică întârziere un an nou fericit şi plin de realizări!

Hai zi ceva!

