Mancare de varza de post

Standard

DSC_3358.NEF

Cea mai bună! Jur! Am făcut-o din pură greşeală, ceea ce îmi întăreşte şi mai mult convinegerea că, în general, ceea ce cred că nu va ieşi bun ajunge să fie bestial de gustos! Şi mai ales, sistemul „pune în oală ce-ţi pică-n mână” se leagă de minune într-o mâncare de care nu mă mai satur de câteva zile…. Să nu mă înţelegeţi greşit, poate reţeta asta e foarte banală, toată lumea o ştie dar eu pe bune c-am născocit-o simplu din dorinţa de-a mai elibera chestiile din frigi!

‘Nywayz, chit că nu-s io Rookie-Chef inventatorul suprem al verzei scăzute de post world-wide, da’ la mine-n casă eu mi-s ăl mai bun Chef care-a scos a mai bună varză evăh! Pentru o oală consistentă am purces astfel:

– am tocat 1,5 kg de varză dulce, proaspăt cumpărată de la Obor;

– am curăţat şi tăiat cubuleţe 2 cepe mari galbene, 2 morcovi, 2 rădăcini de păstârnac şi 2 de pătrunjel, un gogoşar verde;

– am sotat ceapa în 3 linguri de ulei de măsline kalamata şi când s-a înmuiat am adăugat gogoşarul cubuleţe;

– după vreo 5 minute, au urmat rădăcinoasele, aka morcovul, pătrunjelul şi păstărnacul. Am pus apoi capac la oală şi-am lăsat focul mai încet;

– când legumele s-au înăbuşit am pus varza, am amestecat şi-am acoperit din nou cu capacul. Am lăsat oala aşa cam 20-30 minute, cât varza şi-a lăsat propria apă şi s-a gătit în suc propriu cu restul legumelor. Important este să amestecăm în ea constant, cam la 5 minute.

– cât se înăbuşea varza, am pus la fiert cam 1 litru de apă cu un cub de supă de legume bio care s-a dizolvat frumos şi-a format baza lichidă a mâncării;

– am tocat 2 mâini generoase de varză murată pe care am adăugat-o în oala cu legumele, am amestecat şi-am mai fiert la foc mic aproape 10 minute;

– am turnat supa de legume peste amestecul de varză, plus cam 300 gr de pasta de ardei cu roşii de la ţară; am amestecat bine;

– am lăsat la fiert cam o oră, o oră jumate, cât să mai scadă zeama;

– la final, după ce-am stins focul, am pus ceva mărar şi pătrunjel proaspăt tocat.

– am păpat cu mamăliguţă caldă seara şi cu pâine de-aia neagră a doua zi la prănz. Şi mai urmează câteva mese de-astea bune, copioase şi pline de legume.

DSC_3357.NEFDSC_3360.NEF

2 responses »

Hai zi ceva!

