Muffins cu smochine si ciocolata alba

Standard

006

Obsesia mea pentru muffinşi nu e nicidecum nouă, dar cu siguranţă mă tot duce pe noi căi de combinaţii gustoase, ceea ce vă doresc şi vouă… Pe azi propun ceva bun de tot, ciocolatos şi exotic, folosind:

– 1 ou;

– 150 grame făină pentru prăjituri;

– 1/2 plic praf de copt;

– 30 ml ulei;

– 100 grame lapte;

– 40 grame de ciocolată albă;

– o lingură pudră de roşcove;

– un vârf de linguriţă de scorţişoară;

– 70 grame zahăr;

– câteva smochine, tăiate sferturi.

Prepararea e şi mai simplă:

1. Se topeşte ciocolata în bain-marie sau în cuptorul cu microunde. Ca să vă fie mai uşor, puteţi înlocui uleiul cu unt pe care îl topiţi alături de ciocolata albă.

2. Se amestecă ingredientele uscate şi cele lichide în boluri separate. Mai întai se bate oul, se adaugă apoi laptele şi uleiul, dacă v-aţi decis să-l folosiţi. Urmează ciocolata albă topită. Separat, se combină ingredientele uscate (făina, praful de copt, pudra de roşcove, zahărul, scorţişoara).

3. Se adaugă ingredientele uscate peste cele lichide şi se incorporează având grijă să nu rămână cocoloaşe.

4. Se preâncălzeşte cuptorul la foc mic.

5. Se pregătesc formele de muffins. De data asta am folosit tava de 12 muffins în care am aşezat hârtiuţe speciale. Am umplut fiecare formă cât 3/4 cu luat, lăsând loc să crească. Am pus câte un sfert de smochină în fiecare formă cu aluat.

6. Am copt muffinşii la foc mic spre mediu (180 grade) până au promovat testul cu scobitoarea (15-20 minute maxim).

PS: Ofertă şoc! Merg îndesate în ciuboţele (curate!) de Moş Nicolae!

2 responses »

  1. Pingback: Provocarea 13: Prijitura fara coacece cu branza, ciocolata alba si capsuni | RookieFood(ie)

  2. Pingback: Provocarea 13: Prajitura fara coacere cu branza, ciocolata alba si capsuni | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

