Chocolate (orange) crinckles sau fursecuri ultra-mega-ciocolatoase cu aroma de portocala

Standard

You can’t get more Christmas-ey that this! Aka, în traducere românească: mai Craciun-atic de-atât nu se poate!🙂

Pe ei, crickles-ii, i-am descoperit mai demult, pe la începuturile (h)aventurilor mele culinare şi atât de tare mi-au plăcut…… c-am uitat de ei…. la fel cum mi se întâmplă cu majoritatea super-reţetelor peste care dau accidental şi care îmi promit că le execut cu prima ocazie…. Ei bine, acum câteva luni, când n-aveam prea multă treabă, am lăsat lenea la o parte şi-am decis s-adun toate ideile faine de experimentat, peste care dădeam zilnic uneori, într-o imensă „TO DO LIST”, care, evident, zace şi-acum pe desktop. No biggie însă, căci am regăsit o ocazie foarte specială,  pentru o persoana şi mai specială = m-am împins de la spate să trec de la vorbe şi promisiuni deşarte la fapte reale cu miros masiv de ciocolată. Aşasar, zis şi copt cam 4 ture de tăvi de fursecuţe de-astea care s-au dovedit descoperirea anului şi care au făcut furori printre amatorii de chestii yummy.

DSC_1866

Dar totuşi ar fi cazul să las vorbăria deoparte şi sa trec la fapte bune, în spirit de Crăciun şi să vă povestesc niţel cum stă trebşoara cu ingredientele:

– 225 de grame de ciocolată amăruie, cu peste 70 % cacao (şi, nu, nu e momentul să faceţi rabat la calitate, you gotta get ză good stuff!);

– 60 de grame de unt nesărat, de 82 % grăsime;

– 100 de grame de zahăr;

– 2 ouă mari;

– 225 grame făină pentru prăjituri;

– 1 linguriţă praf de copt;

– 1 vârf de cuţit de sare (sarea accentuează în mod particular aroma şi intensitatea ciocolatei);

– coajă rasă de la o portocală mare;

– zahăr pudră pentru tăvălit fursecurile.

Prima şi prima dată se pregateşte bain-marie-ul pentru preparat amestecul ciocolatos. Adicătelea, se aleg 2 oale potrivite, care sa intre una-n alta; cea mai mare se umple cu apă (cam 3/4, depinde însă de oale) care se pune la fiert. Când e apa fierbinte se aşează şi cealaltă oală deasupra apei.

Se toacă ciocolata cu un cuţit, mare atenţie la degete, believe me! Nu că aş fi tăiat ceva din dotare până acum, dar era cât pe ce…. Se taie untul cuburi şi se adaugă impreună cu ciocolata în vasul de deasupra. Da, cel gol nu cel cu apă.🙂 Se amestecă ocazional până la omogenizare completă. La final, se scote vasul din baia de apă şi se lasă la răcorit.

Cât timp se topesc alea, se bat (cu mixerul) ouăle şi zahărul până se albesc şi îşi dublează volumul. Când amestecul de ciocolată e niţel mai rece, se adaugă peste ouă şi se mixează. Se încorporează sarea şi coaja de portocală. Se pun apoi ingredientele uscate, respectiv făina şi praful de copt şi se mixează la viteză mică spre medie (respectiv treapta 2 din 5) până când toate ingredientele sunt perfect combinate, fără cocoloaşe de făină!

O să rezulte un amestec grosuţ care se lasă la frigider, într-un bol acoperit cu folie alimentară. Acuma…. timpul ăsta de stat la frigi cică ar varia, ba de la 3 ore la o noapte întreagă, ba că dacă îl laşi mai mult de 4 ore nu mai cresc bine fursecurile, and so on… I say bullshit! Eu am făcut crinckles-i din compoziţia rezultată şi după 3 zile de stat în frigider şi tot la fel de bune au fost! Deci, fără grijă, se lasă la răcoare până aveţi chef de copt, dar ideea de bază e că trebuie să stea minim 3 ore la rece.

Ză next day, am purces la prima tură de copt. Seara, după ce m-am întors de la serviciu şi nu mi-a luat mult. Faza cheie este că trebuie mişcat repede, ca fursecurile să fie reci când intră la cuptor. Astfel, se preîncălzeşte cuptorul la foc mic, aka 180 grade şi se pregăteşte o farfurie în care puneţi câteva linguri de zahar pudră.

Se scoate bolul din frigider, se porţionează compoziţia cu o linguriţă şi se formează (între palme) biluţe cam de 2 cm în diametru, care se tăvăleasc apoi prin zaharul pudră. Din nou, trebuie ceva dexteritate pentru că de la prea mult stat între palme, biluţele se încălzesc de la căldura corporală şi ele trebuiesc menţinute cât mai reci.

Se pun biluţele într-o tavă tapetata cu hârtie de copt, cu spaţiu de 2 degete între ele şi se dau la copt, tot la foc mic. Se coc cam 12 minute în medie, dar dacă sunt mai mari necesită până la 15 minute. Se scoate apoi tava din cuptor şi se lasă la răcorit pentru că ele vor părea încă moi dar se întăresc odată răcite.

DSC_1867DSC_1868

Merg de minune alături de o cafeluţă sau un ceai aromat de iarnă! Sau, în cazul meu, ambalate festiv şi ataşate unui bileţel cu gânduri frumoase!

One response »

  1. Pingback: Fursecuri cu ciocolată albă şi lămâie – White chocolate & lemon crinckles « RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

