Supa crema de telina cu rosii

Standard

Am primit comandă să inventez din puţul gândirii nişte reţete care să conţină mai multe rădăcinoase, în special ţelină, din considerente de sănătate şi apoi de chestii bune pentru organism… De asemenea, Postul ăsta al Craciunului mă tot impulsionează să găsesc noi idei zilnice de păpică yummy, săţioasă şi dacă se poate, nu foarte calorică… Luând în considerare cele enunţate, mi-am îmbrăţişat noul task fără prea mai probleme şi am purces imediat la această minunată supă, în care am reuşit niţel să maschez gustul exagerat de rădăcină al ţelinei cu alte minunăţii ale naturii, în speranţa c-oi face-o mai mâncabilă, ba chiar gustoasă rău!

Pentru vreo 2,5 litri de supă, am folosit:

– o bucată marişoară de ţelină;

– 2 morcovi mai tineri;

– o ceapă galbenă;

– o rădăcină de pătrunjel;

– 3 roşii prunişoare;

– sare, piper negru, puţin sumac.

Am curăţat legumele de coajă (cu excepţia roşiilor), le-am spălat şi le-am pus la fiert în apă fierbinte, cu sare. Mare atenţie, important este ca toate legumele să aibă aproximativ aceleaşi dimensiuni, să se fiarbă uniform. Am adăugat apoi roşiile pentru maxim 1 minut, cât le-a crăpat coaja, apoi le-am scos pe o farfurie la răcorit şi le-am „despieliţat”. Le-am mai tocat puţin şi le-am adăugat din nou în supă. Toată treaba a fiert până legumele au fost bine pătrunse şi la final am adăugat piper negru şi un vârf de cuţit de sumac. Am blenduit apoi legumele cu supa adăugată treptat, pâna la consistenţa dorită şi-am păpat cu poftă în serile friguroase, cu câte-o lingură de crutoane de casă.

Save water, eat soup! Sau ceva de genul ăsta…

Hai zi ceva!

