Hummus cu dovleac copt

Standard

Dap, dacă mai aveaţi vreun dubiu că urmeză vreo reţetă cu dovleac, ei bine, iat-o! Nu pot, sincer, nu ma pot abţine să nu mai încropesc ceva care să-l conţină pe el, aka, the one, the only, the butternut, traiască-i familia!

În altă ordine de idei, să revenim la oile (sau dovlecii, după obsesia proprie…) noastre şi să aliniem următoarele ingrediente:

– o cutie de năut fiert (400 grame);

– 2 linguriţe de pastă de tahini – pastă de susan (se găseşte peste tot, eu am folosit una de la Băcănia Kosher dar dacă aveţi un Mega aproape, you’re set!);

– un căţel de usturoi;

– zeamă de lămâie, proaspăt stoarsă, după gust;

– sare, piper alb;

– o lingură de ulei de măsline;

– 300 gr de piure de dovleac copt.

Prima şi prima dată, am tranşat nemilos un dovleac în felii groase de 2 degete şi l-am copt. Simplu, fără alte adaosuri, pe hârtie de copt, la foc mic spre mediu (să zic un 180 grade, pentru ăştia care deţin cuptoare de bun simţ). Când s-a înmuiat, l-am scos la răcit şi i-am îndepărtat coaja. Între timp, am pus la blender năutul, pasta de tahini, uleiul, usturoiul tăiat mărunt şi zeama de la jumătate de lămâie. Am blenduit bine şi am adăugat dovleacul copt. Am mai blenduit niţel şi-apoi am potrivit de aciditate cu încă nişte zeamă de lămâie. La final sarea şi piperul, tot după gust.

Băi nene, a fost bestial. Şi nu pentru că sunt fană înrăită a dovleacului ci pentru că n-am fost singura de s-a lins pe degete. Mark my word!

PS: Stay tuned, cu siguranţa Dovleacul îşi pregăteşte o nouă întoarcere!

4 responses »

  1. Pingback: Usturoi copt – calea cea mai simplă și lenesă. Bonus: sos(uri) de smântână cu usturoi (copt) | RookieFood(ie)

  2. Pingback: To do & eat list – toamna 2014 | RookieFood(ie)

  3. Pingback: Cina de 10 minute: hummus cu ardei copt si ce mai gasesti prin camara. Bonus, paine irlandeza cu bicarbonat de sodiu si fulgi de cereale | RookieFood(ie)

  4. Pingback: Hummus cu avocado | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

