Supa (aproape) thai de dovleac

Standard

Nu se putea să treacă sezonul (şi respectiv obsesia) dovleacului fără să execut (măcar) o supă care să aibă la bază acest ingredient mult iubit de mine. Aşa că din partea superioară a dovleacului ciopârţit pentru orezul copt am băgat spre implementare primea mea supă aproape thailandeză. De ce aproape? Well…. în primul rând pasta de curry verde am cumpărat-o deci n-am făcut-o în casă (shame on me!) şi în al doilea, pentru că Tunisia nu e deloc aproape de Thailanda (aka, harissa, sosul mega-picant este originar din Tunisia şi răspîndit în special în nordul Africii. But hell, măcar sunt la cateva mii de kilometri depărtare..nu-i ca şi cum le separă Atlanticul…).

But enough geography, să trecem la ingrediente:

– 450 gr de dovleac plăcintar;

– 1 ceapă galbenă;

– 1 căţel de usturoi, mai mărişor;

– 1 lingură de ulei de măsline;

– 1 linguriţă de pastă de curry verde (o găsiţi la Mega Image);

– 1/2 linguriţă harissa (mi s-a legat de mână la Băcănia Kosher);

– 40 gr lapte de cocos (l-am luat de la Ki-Life, din Piaţa Amzei);

– 400 ml apă;

– sare.

Am sotat ceapa şi usturoiul tăiate mărunt în ulei de măsline până s-a inmuiat (nu ars!), am adăugat cubuleţele de dovleac, taoate oarecum de aceeaşi dimensiune, să se gătească egal. Am mai sotat 1 minut şi apoi am adăugat apa fierbinte. Când dovleacul era complet fiert, am luat oala de pe foc, am lăsat-o câteva minute la răcorit şi am pus conţinutul în blender, alături de restul de ingrediente. Le-am pulsat până la consistenţa cremoasă şi-am păpat-o în zile friguroase, alături de crutoane de casă. Ceea ce vă doresc şi vouă pe vremea asta.

Hai zi ceva!

