Peripetii cu lapte raw de migdale

Standard

Este a doua încercare a mea în materie de lăptic raw, şi ca să fiu complet sinceră, parcă nu-s la fel de mulţimită ca în primul experiment…. N-aş putea să spun ce anume n-a mers cum trebuie, dar de data asta, blenderul meu n-a mărunţit migdalele ca pe anterioarele caju, evident hidratate în prealabil. Poate cineva cu mai multă experienţă şi respectiv cunoştinţe mai multe în domeniu să ma ajute c-o părere?

Ca sa fiu precisă, am hidratat de cu seară 100 gr de migdale, într-un castron acoperit cu apă. Ză next day, mai pe după-masă, am lăsat lenea şi m-am apucat să le îndepărtez coaja maro, lucru nu tocmai dificil de vreme ce se murase🙂. Le-am pus apoi în blender cu aproximativ 150 ml de apă, le-am blenduit până mi-a venit acru…. şi cumva, God knows how, nu s-au mărunţit toate ca o pastă nici moarte. Am mai insistat vreo 15 minute, s-a încălzit motoraşul de la blender, am mai adaugat apă şi-am obţinut un semi-lapte, oarecum băubil (btw, mă aşteptam ca laptele de migdale să aibă mult mai multă savoare, but nope, era oarecum insipid…) care neapărat s-a cerut strecurat. S-a executat şi această operaţiune, cu o sită, dar abia acum am înţeles ce îmi explica Andie despre punga speciala de strecurat şi respectiv senzaţia cruntă de făină dată pe gât.

So, ce-am greşit bre? De ce nu s-au făcut migdalele pastă? De ce laptele nu avea gust puternic de migdale, aşa cum speram?

3 responses »

  1. Pingback: Smoothie violet « RookieFood(ie)

  2. sal,
    nu sunt nici eu o experta in prepararea laptelui de migdale, dar cred ca stiu de ce nu a iesit produsul asa cum il doresti
    m-am tot documenta pe ac tema si se pare ca ffffffffffffffff important e blenderul, astfel ca pt a face aceasta reteta si a avea rezultatul dorit ai nevoie de un blender de 1000W, iar eu presupun ca al tau e unul cat se poate de obijnuit de vreo 400w, de aici si ….situatia nedorita cu migdalele nemaruntite corect
    acum sincer cine are un blender de 1000w, nu?, exista o solutie insa pe care vreau sa o testez si eu …: inainte de a pune migdalele inmuiate si decojite in blender dale mai intai printr-o rajnita care o sa le marunteasca si apoi le pui in blender cu restul ingredientelor

    sper ca ti-am fost de folos

    • Bună Ioana,
      Da, tot ce e posibil ca blenderul să nu fi făcut faţă deşi nu mă aşteptam la asta… Oricum, sper că viitorul meu storcător prin presare la rece e pe drum şi atunci se va lăsa praful peste blender..cel puţin din prisma laptelui de oleaginoase.
      Nu vad de ce să le dai prin râşniţă înainte de inmuiere, poate după…da…asta sună bine, după înmuiere….Dar nu am râşniţă….of, grele vieţile celor cu nevoi de-astea exotice…:)
      Oricum, mulţumesc pentru idee, o să ţin cont de ea. O zi frumoasă!

Hai zi ceva!

