Orez cu legume, copt in dovleac

Standard

Mi-am exprimat deja de nenumărate ori pasiunea mea necondiţionată alături de dragostea obsesivă pentru dovleac. Fie că îl consum în preparate dulci sau sărate, dovleacul este o adevărată revelaţie pentru mine, mai ales că toată copilăria l-am consumat simplu, adicătelea copt. Ei bine, am crescut şi-am decis să epuizez cu succes cam toate variantele culinare în care se poate folosi acest ingredient minune şi sincer, cred că-s pe drumul cel bun. Ultima oară am folosit următoarele ingrediente (pentru 3 porţii):

– un dovleac plăcintar, cu baza mai bombată (diametru de o palmă lungime);

– 60 gr de orez cu bob lung;

– un ardei roşu gras:

– un ardei galben;

– o ceapă potrivită;

– o rădăcină mică de pătrunjel şi una de păstârnac;

– supă de legume (sau un cub de supă bio de legume care se dizolvă în apă fierbinte – eu cumpăr unele de la DM, se cheamă Alnatura);

– sare, piper, un vârf de linguriţă de turmenic.

Treaba se execută destul de uşor. În primul rând, se spală dovleacul. Se taie partea de jos lăsând o gaură prin care să putem curăta interiorul de seminţe. Se pune bombiţa într-un vas pentru cuptor, umplut  cu vreo 2 degete de apă. Se dă la copt, la foc mediu pentru 20 de minute. După acest timp, se scote vasul, se întoarce dovleacul cu scobitura în jos (mare atenţie la apa fierbinte!) şi se mai dă la cuptor încă 20 de minute.

În tot acest timp, se pregăteşte orezul. Respectiv se taie legumele cubuleţe şi se sotează într-o lingură de ulei de măsline. Când s-au înmuiat se adaugă orezul spălat în prealabil în vreo 3 ape. Se mai sotează încă 3 minute, apoi se adaugă treptat supă. Orezul se fierbe la foc mic pâna devine al-dente iar amestecul total destul de moale (respectiv să nu fie foarte inchegat).

Se scoate dovleacul din cuptor, se transferă într-un alt vas peste hârtie de copt. Se umple cu amestecul de orez cu legume şi se mai pun câteva linguri de supă (sau apă dacă nu mai aveţi supă). Se dă la cuptor până orezul este complet fiert – pe gustate mai exact – şi dovleacul se rumeneşte.

Este absolut genial de bun. L-am păpat felii, cu salată de roşii şi castraveţi proaspeţi alături.

4 responses »

  1. Pingback: Supă (aproape) thai de dovleac « RookieFood(ie)

  2. Pingback: Provocarea 6: Cel mai simplu și colorat orez Rookie-style | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

