Supa cu toate legumele din frigider

Standard

Am ajuns într-una din serile astea acasă cu un mare chef de curăţenie în frigider. Why you ask? Simplu: ştiam deja povestea bucăţii de conopidă singuratice de la etajul doi, vecină cu fasolea verde aproape muribundă şi armata de rădăcinoase din sertar. Mi-a fost aşa milă de ele, văzând cum se sting fără scop, aşa c-am încropit repejor o supă numai bună pentru vremea de afară.

Pentru o oală mare, am folosit:

– 4 cartofi roşii mai mici;

– 3 inflorescenţe de conopidă;

– un dovlecel;

– o bucată de ţelină – rădăcină;

– 3 morcovi;

– o rădăcină de pătrunjel;

– o rădăcină de păstârnac;

– o ceapă galbenă;

– o mâna de fasole verde;

– doi pumni de mazare congelată;

– un smoc măricel de spanac proaspăt;

– 1 ou;

– 500 ml iaurt;

– sare, piper alb.

M-am desfăşurat după cum urmeză:

1. Am decojit morcovul, ţelina, păstârnacul şi pătrunjelul şi le-am tocat cubuleţe. La fel şi ceapa.

2. Am pus aprox. 2,5 litri de apă la fiert cu o lingură de sare neiodată.

3. Când fierbea apa, am pus rădăcinoasele şi am lăsat focul mai mic.

4. Am curăţat şi spalat fasolea verde, am taiat-o bucăţele de maxim 2 cm şi le-am adăugat şi pe ele in oală.

5. A urmat apoi conopida, spalată şi tăiată mai mărunţel, alături de dovlecelul cubuleţe (cu tot cu coajă).

5. La final am pus cuburile de cartof.

6. M-am apucat să spăl spanacul, frunză cu frunză, sub jet de apă.

7. Cînd toate legumele s-au fiert complet, am închis focul şi am adăugat spanacul.

8. Separat, într-un bol, am batut un ou de ţară (cu mega-gălbenuş care-avea să-mi coloreze iremediabil supa) şi am adăugat iaurtul, omogenizănd compozitia. Am adus amestecul la temperatura supei adăugând zeamă din oala, cîte puţin şi bătănd constant cu telul mic. Am turnat apoi iaurtul în oală şi am amestecat.

9. Am potrivit de sare şi piper.

10. Am mâncat 2 castroane generoase, pân-am pocnit.

2 responses »

Hai zi ceva!

