Spirale din grau dur cu conopida, fasole verde si sos alb

Standard

Nu am reuşit să mă-nţeleg încă întru totul, dar acum ştiu sigur că de-alungul anului am două perioade: începutul căldurilor morbide, când am chef numai de salate, îngheţată şi smoothie-uri, hence slăbesc brusc, şi respectiv începutul sezonului răcoros când aşa mă ia un chef de carbohidraţi-moartea-siluetei, de nu apuc să scot mâneca… Aşa că am decis să mă lansez în ale cerealelor cu multe legume, poate-poate oi putea salva ceva din munca de peste vară.

În spiritul noii mele pasiuni, am executat relativ rapid aceste paste, care sincer, s-au dovedit tare bune, de-repetat-bune:

ingrediente pentru 2 porţii

– 100 gr. paste spirale din grâu dur (eu le cumpăr din magazinele germane Stock Market şi îmi plac foarte mult);

– 3 inflorescenţe mari de conopidă, cam cât pumnul;

– o mână generoasă de fasole verde proaspătă;

– o cutie de smântână lichidă pentru gătit (de data asta am folosit LaDorna);

– 40 gr. brie (de la Mega Image);

– 30 gr. parmezan (neapărat bucată mare pe care să v-o radeţi singurei, ăla deja ras şi ambalat e pure crap!)

– o linguriţă cu moţ de pesto verde cu busuioc.

Prepararea e mai mult decât simplă, dovada fiind tocmai faptul că mi-a ieşit şi mie…

1. Într-o oală încăpătoare se pune apă la fiert cu o linguriţă de sare.

2. Se curătă, spală şi desface conopida, se curaţă fasolea de capete şi se spală bine fiecare păstaie.

3. Când apa fierbe bolborosind frenetic, se adaugă legumele. Se fierb al dente (sa zic vreo 5 minute?..).

4. Se scot legumele din apă, se pun deoparte şi în acea semi-supă se fierb pastele. Tot al dente. Nu uitaţi: apa aceasta nu se aruncă, ea poate folosi ulterior la subţiat sosul alb.

5. Într-o tigaie mai lată, încalzită, se pun pastele, împreună cu fasolea şi conopida. Focul se lasă la mic. Se adaugă smăntăna lichidă, o linguriţă de pesto de busuioc şi-un praf de piper alb.

6. Se găteşte 1 minut, apoi se adaugă ici-colo brânza Brie, tăiată bucaţele mici. Se amestecă şi se mai lasă pe foc până se topeste brânza.

7. Dacă mai e nevoie se mai poate adauga din apa în care au fiert toate cele. Eu aşa am făcut, folosind cam încă un polonic de lichid. Am lăsat la foc mic până am ajuns la consistenţa  şi cantitatea dorită de sos.

8. Se opreşte focul şi se rade parmezan. Se amestecă. Iar se rade parmezan. Şi tot aşa pe sistemul „you can’t get enough Parmesan”🙂.

Important e să nu mai adăgaţi sare, nu e necesar de vreme ce legumele şi pastele şi-au absorbit sarea prin fierbere iar brânza Brie este de asemenea sărată.

Enjoy & love carbs!

5 responses »

    • Nici o bucurie că recuperez acum cu mania pastelor… :))
      Cât despre conopidă, să ştii că abia acum vreo 2 ani am început să învăţ să îmi placă multe chestii precum conopida, broccoli, spanacul, varza de bruxelles. Nu le gătesc senzaţional, ştiu asta, dar le fac mâncabile pentru că ştiu cât de sănătoase sunt.

  1. Pingback: Casserole/Budinca cu spirale de porumb si conopida romanesco | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

