Supa crema de ardei copţi

Standard

Am obsedat deajuns de mult pe ideea acestei supe, aşa că într-un final a trebuie s-o execut măiestruos. Este foarte simplu de făcut dar aroma şi unicitatea ei merită pe deplin orice efort. Aşa că într-o zi măreaţă am pus gând rău unei pungi de ardei copţi din congelator, cu care, deja v-am obişnuit, nu ştiam ce să fac.. Concret, pentru supă am folosit:

– 700 gr ardei capia roşii, copţi în prealabil pe jar (ăsta e un detaliu esenţial, gustul de cărbune este demenţial!);

– o ceapă galbenă;

– un morcov;

– o rădăcină de pătrunjel şi una de păstârnac;

– jumătate de lujer de ţelină;

– câţiva fulgi de peperoncino (ardei iute roşu).

Am tăiat legumele în cuburi mai mari (cu excepţia ardeilor capia) şi le-am pus la fiert într-un litru de apa deja bolorosind, cu 1/4 linguriţă sare. Când erau complet fierte, am îndepărtat oala de pe foc şi-am lăsat-o să se răcorească puţin. Am pescuit legumele, le-am pus în blender alături de ardeii copţi, am turnat puţină supă şi am blenduit până la refuz. Am potrivit apoi consistenţa adăugând treptat din supa rămasă (mi-a intrat tot lichidul) şi-am mai pus o pişcătură de piper alb.

A fost bun bun de tot, s-a păpat fierbinte, cu crutoane de pâinică neagră de la Mega, în zile ploioase. Pentru varianta lacto-vegetariană, se poate adăuga smântână lichidă sau iaurt cănd se blenduieşte. Personal, îmi place şi cu şi fără adaosuri de lactate, dar asta rămâne la alegerea fiecaruia.

Enjoy!

2 responses »

  1. Pingback: Supă de roșii coapte și busuioc | RookieFood(ie)

  2. Pingback: Casserole/Budinca cu spirale de porumb si conopida romanesco | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

