Orez salbatic cu legume

Standard

Cred sincer că judecând după cantitatea de orez care-o mănânc, m-aş putea califica la olimpiadă… Olimpiada mâncătorilor de orez evident! Sau aş putea trece neobservată drept un chinezuţ nativ. Acestea fiind spuse, vă anunţ cu bucurie că mi-am cumpărat prima pungă de orez sălbatic 100 % cu care m-am împrietenit în piata Obor. Acum cred că piaţa Obor e pentru mine ce e Parisul pentru îndrăgostiţi şi nu ştiu să se găsească cineva să mă contrazică…

Revenind la orezul salbatic, trebuie ştiut că el fierbe mai greu decât cel normal dar, personal, consider că e mai gustos & cruncy. De asemenea, are „minunata” capacitate de-a colora în negru cam tot ce prinde în cale, ceea ce nu e tocmai apetisant, but still… Lăsând la o parte aceste motive, să vă explic cum s-a derulat experimentul:

150 de grame de orez s-au spălat în vreo 10 ape. Nu pentru el efectiv trebuie spălat în aşa hal ci pentru că rookie-as-i-am nu ştiam că orezul ăsta îşi tot lasă culoare în apa, aşa că am insistat rău să iasă apa curată… N-a fost chip, am renunţat gândindu-mă că totuşi s-au eliminat din impurităţi… L-am lăsat vreo 15 minute la hidratat. Evident, apa s-a colorant, eu m-am panicat niţel dar mi-am revenit repede;

un dovlecel tânăr, un ardei roşu, un ardei galben, o ceapă galbenă şi un ardei chilli se toacă în cubuleţe şi se sotează într-o tigaie cu 2 linguri de ulei de măsline + 2 de apă. Se acoperă vasul cu capac;

– când legumele s-au înmuiat, am adăugat orezul scurs de apa vişinie şi am amestecat bine toată treaba. Am sperat că se vor păstra culorile… It didn’t happen;

– am tot turnat câte 50 ml de apă pe masură ce lichidul se tot asimila de orez. În tot acest timp, am gătit cu capacul pus. Am ramas complet surprinsă de câtă apă intră la acest tip de orez şi mai ales, cât de greu se face…

– la final am turnat vreo 2 linguri de sos de soia şi un praf de piper negru (să se potrivească cu orezul, zic!).

Pofta bună!

One response »

  1. Pingback: Provocarea 6: Cel mai simplu și colorat orez Rookie-style | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

