Supa de linte portocalie si carnati afumati, fiarta in bere – via EasyPeasy (reinterpretare)

Standard

După cum bine se poate observa, nu mă pot despride de EasyPeasy… În concluzie, recunosc încă din primele rânduri că tare-mi place cum se desfăşoară mirific pe-al ei blog, cu reţetele, combinaţiile şi aventurile tipice, cum ne încântă ea frumos cu sfaturi numai bune de implementat.  Aşa că nu pot bre, nu pot să m-abţin în a-i urma cateodată exemplul, cam ca în cazul plăcintei cu mere. De data asta s-a lăsat cu porc, din respect pentru creatoarea reţetei, deşi am mai umblat niţel pe la ingrediente din varii motive lesne de înţeles (aka „nu se hexistă în casă la momentul măcelului” şi respectiv „se urmăreşte varianta light”). Cu toate astea, voi încerca cu siguranţă şi-o variantă vegetariană, înlocuind carnea cu tofu afumat, imediat ce gasesc unul fabricat din soia nemodificată genetic…that might take a while…

Fără alte adăugiri şi poveşti plictisitoare, m-am desfăşurat după cum urmează:

– 100 grame linte portocalie;

– o cutie de bere (am avut Ursus, recunosc că m-am cam împotmolit la ideea „o bere de cea mai buna calitate”, din punctul meu de vedere nu prea fac diferenţa între ele, dar dac-am greşit, vă rog, menţionaţi acest fapt cu drag şi spor în comment-uri);

– o rădăcină de pătrunjel şi una de păstârnac;

– o bucăţică de ţelină (rădăcină that is), la mine mai exact 56 grame;

– o ceapa galbenă (n-am avut bre roşie!);

– un gogoşar, un ardei capia roşu;

– vreo 2 ardei capia copţi;

– un dovlecel;

– 3 cârnaţi semi-afumaţi, uşor picanţi (nu faceţi rabat la calitate aici, chiar nu e cazul, go for the really good ones!);

– o foaie de dafin, cimbru uscat, boia de ardei dulce, piper negru.

Am urmărit să minimizez pe cât posibil chestiile caloricoase: ulei, carne, prăjeli, pentru că efectiv nu-mi pică bine la stomac & mai sunt şi-un pic alergică. Aşa că am purces către execuţie, bine înarmată:

1. Lintea se pune la înmuiat în berea blondă, într-un castron, acoperindu-se cu până la 2 degete cu lichid. Procesul durează cam o oră. Eu n-am monitorizat după ceas, ci între timp am trecut la paşii următori… Dar se observă ochiometric, can’t miss it! Se completează cu bere, dacă e necesar.

2. Se toacă legumele cubuleţe. Nu foarte mici. Separat, se pune la fiert cam 1 litru de apă.

3. Se sotează toate legumele într-o lingură de ulei de măsline extra-virgin. Când s-au înmuiat, se transferă într-o oală şi se toarnă apa fierbinte peste. Se fierb la foc mic, până e gata supa.

4. Se taie cârnaţii bucăţele şi se călesc într-o altă oală încăpătoare, fără nici un adaos de ulei – nu cred că era necesar. Mare atenţie la foc, să nu se ardă fundul oalei.

5. Se adaugă lintea, cu tot cu bere, în oala cu carnea. Se lasă focul la minim şi se fierbe. Acum, timpul de fierbere depinde de tipul de linte folosit. Asta portocalie mi-a fiert foarte repede însă nu rămâne tocmai întreagă în proces. Aşa că subscriu la EasyPeasy, dacă vreţi să se vadă bobul de linte în păpică, folosiţi de-aia maro.

6. Când lintea e aproape fiartă, se adaugă supa de legume cu totul, se amestecă şi se mai fierbe puţin. Tot acum se adaugă şi condimentele.

7. În vreo 15 minute e gata de atac, eventual cu pâine proaspăt coaptă.

2 responses »

Hai zi ceva!

