Mancare de dovleac cu orez si ardei

Standard

Deja cred că am demonstrat suficient dragostea mea pentru dovleacul de iarnă, sau dovleacul plăcintar, cum i se zice. Cred că anul ăsta o să-l declar lejer anul dovleacului, de vreme ce l-am tot gătit în fel şi chip şi tot nu m-am săturat de aroma lui absolut fantastică. Mai mult decât atât, e un aliment foarte sănătos, plin de nutrienţi, adică exact ce ne trebuie ca să păsim cu bine în anotimpul rece.

Reţeta este foarte simplă şi versatilă, puteţi experimenta în orice combinaţie de arome, cu orice legume adăugate, garantez că preparatul final va umple casa de mirosuri tomnatice. Pentru acest experiment am folosit:

– o jumătate de dovleac plăcintar, aproximativ 400grame;

– 150 grame de orez cu bob lung (Atifco îmi place foarte mult);

– o ceapă galbenă;

– 2 ardei mici galbeni (puţin iuţi), un gogoşar şi un ardei capia roşu;

– 2 linguri de ulei de măsline kalamata;

– un praf de cardamom.

Pentru început, am tocat toate legumele. Dovleacul în cuburi mai mari (maxim 1 cm grosime/latură) iar restul mai mici. Am sotat toată treaba în ulei de măsline, până s-au inmuiat (cu excepţia dovleacului, care s-a menţinut tărişor). Separat, am curăţat orezul de praf & co. în vreo 3 ape şi l-am lăsat acoperit cu apă curată până am rezolvat legumele. Am scurs apa, am adăugat orezul în tigaie şi am perpelit compoziţia încă 5 minute.

Într-o oală am pus apă la fiert şi am dizolvat un cub bio de supă de legume. Când bolborosea, am turnat supa peste orez şi-am lăsat să fiarbă la foc mic până s-a umflat orezul şi s-a absorbit zeama. S-a păpat bine, ba cu roşii proaspete, ba cu nişte castraveţi muraţi. Ceea ce vă doresc şi vouă.

2 responses »

  1. Pingback: Orez cu legume, copt în dovleac « RookieFood(ie)

  2. Pingback: Provocarea 6: Cel mai simplu și colorat orez Rookie-style | RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

