(Un fel de) Placinta sarata cu smochine, feta si malai

Standard

Isteria smochinelor continuă epocal la Casa de Rookie prin intermediul acestei reţete pe care-am încopit-o numai eu ştiu cum… mai exact, pe sistemul „hmm, parc-ar merge şi…”. De ceva timp eram cu gândul la un preparat cu mălai, care să nu fie mămăligă şi respectiv la o combinaţie dulce-sărat, numai bună de început dimineţile alături de câte-un pahar de lapte peroaspăt.

Recunosc cu mâna pe suflet că principala mea inspiraţie a fost minunata pâine cu malai a blogului picant pe care deja îl urmăresc cu mare interes de ceva timp. Şi plecând de la ideea cu pricina, am încropit chestiunea folosind următoarele ingrediente:

– 100 gr mălai;

– 200 gr făină;

– 1 plic praf de copt;

1/2 linguriţă bicarbonat de sodiu;

– 1/2 linguriţă sare (mare atenţie cu sarea întrucât feta iţi aduce propriul aport);

– 2 ouă;

– 1 lingură miere;

– 180 gr iaurt grecesc;

– 200 ml lapte;

– 2 linguri ulei de măsline kalamata;

– un vârf de linguriţă de nucşoară;

– 1/4 linguriţă rozmarin (eu am avut uscat însă ar fi mers de minune verde);

– o lingură seminţe de in

– câteva smochine proaspete;

– 150 gr feta.

Smochinele le-am spalat bine, le-am retezat codiţa şi le-am tăiat în 4. Am amestecat în două boluri separate ingredientele uscate (mălaiul, fâina, praful de copt, bicarbonatul de sodiu, sarea, condimentele) şi cele lichide (cele două ouă bătute uşor, laptele, iaurtul, uleiul, mierea). Am turnat apoi compoziţia solidă în cea lichidă, amestecând continuu să evit cocoloaşele iar la final am adăugat brănza feta mărinţită. Am apelat din nou la tava mea cu pereţi detaşabili, tapetând fundul cu hartie de copt şi nivelând bine suprafaţa, urmând apoi postarea strategică a smochinelor.🙂 Nu mi-a fost milă şi am lăsat-o pradă căldurii mici din cuptor până s-a rumenit frumos. De repetat.

Enjoy!

2 responses »

    • Este într-adevăr.
      Eu nu am cuptor electric, sau care să indice în vreun fel temperatura, dar ar cam echivala cu 180 grade.
      Nu am monitorizat efectiv timpul de coacere, să fi fost vreo oră…cât a crescut şi s-a rumenit.

Hai zi ceva!

