Prajitura cu afine si iaurt

Standard

Am mai povestit despre viaţa borcanului de afine de pe Ceahlău aici. Ei bine, am mai găsit um mod interesant, rapid şi gustos să-l termin odată, nu de alta, dar cred ca se îndrepta vertiginos către stadiul de afinată (ceea ce nu avea să fie tocmai rău, i can cook with alcohol too!). Aşa că am aliniat organizat următoarele ingrediente:

– 1 ou;

– 175 gr iaurt (eu am folosit iaurt degresat, de 2 %);

– 140 ml sirop de alune pentru cafea (luat de la Lidl, nedesfăcut, uitat prin frigider vreo 2 luni, regăsit cu bucurie pentru a înlocui zahărul);

– 70 ml ulei de floarea-soarelui;

– 200 gr faină pentru prajituri;

– 1 plic praf de copt;

– 300 gr afine (se pot folosi cu succes şi proaspete, sau alte tipuri de fructe).

 În 2 timpi şi 3 mişcări am amestecat ingredientele solide (faina, praful de copt) şi cele lichide (oul bătut, iaurtul, siropul şi uleiul) în două boluri separate. Le-am unit turnând compoziţia lichidă peste faina cu praful de copt, având grijă să încorporez totul fără cocoloaşe (aici intervine de minune mixerul dar procedeul se poate realiza şi cu un tel însă adăugând lichidul treptat, câte puţin, bătând continuu). Când am terminat aluatul, am pus afinele bine scurse şi am amestecat uşor pentru a nu sparge fructele, aka transforma treaba într-o mâzgă purpurie.

Între timp, am preîncălzit cuptorul şi tapetat o formă de chec cu hârtie de copt. Am turnat uşor amestecul în tavă şi am dat la cuptor, la foc mic spre mediu (pentru cei cu tehnologie avansată în dotare se traduce 180 grade) până trebşoara a trecut testul scobitorii şi s-a rumenit frumos pe deasupra.

E delicioasă caldă dar şi rece, cu un pahar de lapte alături. Sau două.🙂

Enjoy!

6 responses »

  1. Rookie dear, aceasta postare ne doare. ma rog, ne dor ele multe, ca de exemplu, un picior😀, dar aceasta postare ne-a pus capac. mie si piciorului😆

Hai zi ceva!

