„Tagliatelle” de dovlecel cu sos de gogosari

Standard

Era într-una din acele zile pline de lene când am conceput reţeta asta din puţul gândirii…Vroiam să implementez o zi de mâncat doar legume şi fructe, de preferinţă proaspete, din motive clare de detofixiere şi aport de vitamine. Pe de altă parte tânjeam după ceva foarte gustos şi săţios… Imediat m-am gândit că trebuie să am printr-un colţ de dulap vreun borcănel rătăcit (sau mai degrabă uitat printr-o minune cerească….) de zacuscă de-aia picantă de la mama sau mai afumată, de la mama-lu’-pretenu’-meu. Bad luck însă, cercetarea n-a dat roadele aşteptate de papilele mele, aşa că a trebuit să ma reorientez către the next best thing: sos de gogoşari. Această conservă (căci se pune pe iarnă, asemena zacuştei) este absolut demenţială şi îmi pare foarte rău că am făcut cunoştinţă de doar câţiva ani, la mine acas’ nefiind specifică.

Promit cu mâna pe suflet că voi furniza reţeta detaliată, întru ale bucuriei celor obsedaţi de gogoşari same as me, până una alta, vă pot rezuma scurt că este vorba de o fiertură de gogoşari tăiaţi felii grose cât un creion, în sos tomat cu ulei, zahăr, oţet, sare, boabe de muştar, foi de dafin, boabe de piper, şi adiţional măsline. Rezultă o chestie divina, cu gust dulce-acrişor, numai bună de orice poftă, de la întins pe pâine proaspăt coaptă până la adaos peste paste, orez sau cartofi, believe me, am încercat toate combo-urile posibile şi imposibile. De data asta, i went a little overboard şi am trântit sosul peste nişte fake-pasta, mai exact fâşii de dovlecel proaspăt & nedecojit, realizate rapid cu smecheria aia de curaţă legume-fructe. Cheia „succesurilor” constă în faptul că nu trebuie folosit tot dovlecelul, mai exact m-am oprit cu tăiatul când am dat de mijloc, mergând apoi circular şi evitând interiorul spongy. Şi pentru un finish ca la carte, am presărat nişte pătrunjel proaspăt tocat plus măsline kalamata. What more can you possibly ask for? (and don’t say „meat” !)

Enjoy!

4 responses »

  1. mwaahahhaha, gura pacatosului adevar graieste😀. voiam sa scriu dovlecei, da’ tocmai am adus de la piata juma de dovleac gras. dar nah, pana la urma sunt din aceeasi familie, nuuuuu?😆

Hai zi ceva!

