(Ce-ti mai place…) Shaorma mediteraneeano-japoneza

Standard

V-am spart cu asta nu? Nici eu poate n-as fi inteles foarte bine cum ar veni asa ceva, dar iacata: inspiratia loveste din nou! Trebusoara e chiar simpla, odata ce aduni pe masa tot ce-ti trebuie:

– una bucata lipie (numa’ una, ca ingrasa; eu le-am cumparat pentru ca mi-a fost lene rau sa le fac, far promit ca o sa incerc sa ma abtin in numele necumparatului din supermarket);

– o lingurita semi-generoasa de wasabi (sunt tare mandra de noul meu borcanas de wasabi, l-am intalnit la etajul 1 al pietei Obor si am stiut ca suntem facuti unul pentru celalalt…) care se intinde in nesimtire pe toata suprafata lipiei;

– carnita de curcan la gratar cu carbuni (only way to fly…seriously si pentru cine nu ma cunoaste atat de bine iata o confesiune din strafundul inimii: i’m a grill/BBQ junkie!); taiata de-a lungul fibrei;

– alte acareturi coapte pe gratar: ceapa galbena coapta, fasii de dovlecel si rondele de vinete, moscolite in prealabil cu putin ulei de masline kalamata si presarate cu sare de mare (neioadata! ha! am gasit-o si pe asta tot la Obor – long live piata Obor! – si pentru cei sceptici & carcotasi, sarea de mare neiodata la 500 gr costa doar 2,5 lei, ce-i drept dublu fata de cea iodata din magazine, but still accesibila ca pret si mult mai sanatoasa, asa ca lasati comoditatea!)

– un ardei capia rosu, bine copt, taiat in 4, for the crunchiness.

Sa va explic eventual cum se ajunge la unele din ingredientele mentionate in lista zic….Pai e relativ simplu: se iese la gratar in aer liber, se pun pe gratar vegetale diverse si neprevazute alaturi de alte soiuri mai putin leguminoase: pulpe de pui & curcan dezosate, vestita ceafa de porc, toate acestea marinate de cu seara intr-un mega-mix de chili, marar, putin busuioc, coriandru, cimbru, oregano, paprika, un praf de ghimbir si evident usturoi.

Dupa cum se vede nu e nimic pretentios sau dificil, dar rezultatul este incontestabil! Asa manca asa ceva every-day-all-day si sper sa gasesc si niste variante vegetariene pentru o alta portie generoasa de sanatate. Poate cartof copt…poate chiftele de linte sau naut la cuptor…dunno yet, dar promit sa mai starui asupra subiectului pentru ca mi se pare varianta ideala de mancare oarecum rapida, la indemana oricui si plina de cele trebuincoase corpului, de la fibre la proteine si vitamine.

Hai cu pofta buna!

Hai zi ceva!

