Spanac simplu

Standard

Inca de la primul fir proaspat de iarba din primavara asta ma chinui sa scriu cel putin un articol despre experimentele culinare cu spanac. E iunie. No further comment needed. Asta pentru ca am gatit kilograme intregi de spanac – simplu, cu iaurt, cu lapte, cu smantana pentru gatit, cu oua, cu branza si in orice alt fel humanly possible dar de fiecare data nu apucam sa trag macar o poza… Nu ca asta n-ar fi veste buna (a se intelege ca mereu mi-a iesit delicios, not to brag, but it’s the truth) dar mi-am dorit cu mare ardoare sa impart cu voi bucuria (re)intalnirii acestui fel de mancare.

N-am sa plictisesc pe nimeni cu polemici despre cat de sanatos e spanacul, mai ales dupa o perioada luunga de penurie in sectorul legumelor – proaspete in special, asa ca trec direct in paine (sau in mancare de spanac, to be exact):

o punga de 450 grame spanac congelat (cea mai buna marca, din cautarile mele, este Findus, cu toate astea l-am gasit mai tot timpul relativ greu prin supermarketuri si alte asemenea din neamul lor; ‘nyways, cea mai „nisipoasa” marca este „Casa taraneasca”, sau poate asa am nimerit eu lotul… in orice caz, se merita incercate mai multe marci). Motivele principale pentru care am ales varianta congelata: 1. in general legumele congelate sunt culese in perioada lor de maturitate naturala, nu ca cele crescute artificial si respectiv conservate in aceasta stare; si 2. am pitici pe creier si pentru spanacul proaspat simt nevoia sa spal individual fiecare frunzisoara (da, era imperios necesar un diminutiv aici, ca sa intelegeti gravitatea situatiei mele psihice) ca altfel simt un oarece gust de pamant/nisip/impurtati, deci a big no-no;

3 chiar 4 fire de ceapa verde (sau una bucata medie de ceapa uscata, galbena) , tocate marunt;

2 sau 3 fire de usturoi verde (analog, am folosit si usturoi la capatana mare, cam 3-4 catei tocati foarte fin), la fel, tocate precum ceapa.

Asta a devenit reteta mea de baza: spanac+ceapa+usturoi=love. Ecuatia e chiar simpla si la indemana oricui.

Am sotat ceapa si usturoiul intr-o lingurita de apa de cele mai multe ori sau in rare ocazii, putin ulei. Cand s-au inmuiat, am adaugat spanacul congelat (nu trebuie lasat la dezghetat inainte) si am acoperit vasul. Am amestecat periodic, am mai adaugat cate o cescuta de apa (sa zicem 100 ml) si l-am lasat la foc mic in jur de `15-20 minute. Sare si piper. Finito.

Reteta am dus-o mereu mai departe, ba adaugand la final smantana lichida (100 grame) ba papandu-l cu branza propaspata de vaci si o lingura de smantana sau chiar cu un paharel de iaurt (200-250grame).  Altadata am fiert cate-un ochi si l-am postat in nesimtire culinara peste spanac. Bun de tot. Dar nu zic mai multe, poate-poate m-oi simti sa revin cu noi postari pe subiect, ca tot nu m-am saturat de el.

Pofta buna!

Hai zi ceva!

