Tocanita de pui cu cartofi

Standard

Long time no see, i know ! Da’ pe cuvant daca m-am puturosit…no no no, am gatit, am mancat doar ca n-am apucat sa le si pozez… Vecina mea poa’ sa confirme cateva experimente, la fel si colegii de serviciu: spanac cu smantana, supa crema de ciuperci, muuuulte ciorbe de legume, etc. – toate astea, promit ca isi vor face aparitia cat mai curand pe blog!  Plus ca urasc sa fac poze la „lumina lumanarii” asa ca mai astept nitel sa creasca ziua intrucat jucaria mea de pozat nu are capacitati senzoriale fantastice incat sa poata scoate opere de arta pe-ntuneric. Cu ocazia asta fac anunt public: colectez donatii relativ considerabile pentru achizitie de Nikon, fara pretentii exagerate. Accept si cadouri in natura, in speta, aparatul cu totul! Multumesc!

 Cam asta a fost explicatia disparitiei mele inopinate, now let’s talk food: cea mai simpla tocanita din lume.

O cutie de ciocanele de pui se spala (nu cutia, ciocanelele, to be exact), se curata de eventuale adaosuri neplacute (pielea aia urata de langa os, pene & puf & co., etc.) si se pun la fiert in apa cu sare cat sa le cuprinda complet. Intre timp, se curata si se taie cubulete un morcov, o bucatica de telina (radacina e mai buna in cazul asta decat lujerele), 2 bucati albitura (o radacina de patrunjel si una de pastarnac); un ardei rosu; un dovlecel si-o ceapa galbena. Pentru ca e totusi o tocanita de pui cu cartofi, se spala, curata si taie cuburi mari, cam 5 cartofi potriviti. Cand puiul e gata fiert, adaugam legumele precum si o conserva de rosii decojite in suc propriu, proaspat blenduita (nop, nu exista cuvantul in Dex, m-am interesat, but you get the point – adicatelea bagata la blender; in lipsa de blender, se pot scoate si toca rosiile cubulete). Eu am prafuit tocanita cu ceva pudra de ghimbir, boia iute, putin cimbru si-o frunza de dafin. A bolborosit la foc mic pana cartofii fura bine fierti. La final, am tocat o legatura de patrunjel proaspat si-am amestecat bine tocanita (foc obligatoriu oprit).

Tip de la Jamie Oliver (cred ca l-am mai zis o data?! ‘Nyways, n-am timp sa caut acum, asa ca ma repet): tulpinile de patrunjel (si de regula, cam toate verziturile astea – marar, leustean) sunt mult mai savuroase decat frunza in sine, asadar, tocati fin tilpinitele si adaugati-le odata cu legumele la fiert. Mie una imi plac mai cruncy asa ca le pun si pe ele tot la final, dar poate unii nu agreeaza aceeasi idee.

Pofta buna & i hope to see you soon!

Hai zi ceva!

