Tocanita de pipote cu cartofi

Standard

Cred ca deja s-a obisnuit lumea cu post-urile de tip „iar a ramas vecina fara mancare in frigider” asa ca nu stiu cum sa mai incep povestile mele culinare…. Ce sa fac domle’ daca majoritatea retelor le gatesc pentru altii… Asadar nu mai trec prin toata tevatura cu „am mers acolo, am cumparat aia, vecinei ii era pofta de cutare”, pentru nu are rost si intru direct in paine cu reteta:

– o punga de pipote – spalate si scurse bine de apa;

– 4-5 cartofi medii, taiati cuburi si spalati un pic dupa taiere (se mai scurge din amidon);

– o ceapa alba, medie, taiata marunt;

– un morcov, o radacina de patrunjel, putin pastarnac, taiate cuburi;

– o cutie de rosii decojite in suc propriu – sfarmate intr-un bol cu furculita pana devine mai lichid dar nici de tip suc, ci inca sa se regaseasca bucatele micute de rosie;

– o frunza de dafin;

– condimente dupa bunul plac  – boia de ardei iute, un praf mic de ghimbir si unul de cimbru, sare si piper.

Intr-un ceaun (a se intelege aici importanta unei oale cu fundul gros) am incalzit 2 linguri de ulei de masline in care am adaugat initial ceapa. Cand aceasta s-a inmuiat (nu prajit, deci la foc mic) am adaugat pipotele si am lasat cam inca 10-15 minute, acoperite cu un capac, mestecand din cand in cand trebusoara, sa nu se prinda. A fost apoi randul celorlalte legume (fara cartof) stinse cu juma’ de cana de apa. Am adaugat cartofii evident, spre final, dupa ce restul legumelor s-au fiert, respectiv apa s-a evaporat, alaturi de cutia de rosii si completare cu apa – cam o cana, o cana jumatate, depinzand de situatie (lichidul trebuie sa fie cam la 80% din inaltimea preparatului). Se lasa la fiert, in continuare la foc mic, cu capac, pana se formeaza sos (dupa preferinte – mai gros sau subtire) si cartofii sunt fierti.

Tips: Dupa primele 5 minute de la adaugarea pipotelor, se pot pune cam 50 ml de vin alb ce va aroma considerabil preparatul. Dupa stingerea focului se mai poate adauga patrunjel si marar, proaspete, tocate marunt. Vecinei nu-i plac (inca…dar lucrez la asta!) si de-asta nu se regasesc in pozici.

Pofta buna!

Hai zi ceva!

