File de cod, la cuptor, cu sos de rosii

Standard

Am ajuns la concluzia ca nu mananc deajuns peste desi imi place foarte mult. Motivele: pai poate de lene sa-l gatesc…poate pentru ca urasc rau de tot pestele congelat…poate pentru ca desi se gateste in 5 minute, e totusi o provocare sa iasa yummy…poate varietatea de pe piata e relativ limitata iar pestele proaspat se gaseste greu si e foarte scump… Nu stiu exact, dar cert este ca ar trebui sa-mi schimb alimentatia pentru un aport mai mare de Omega. Asa ca, intr-o raita bine-venita prin Carrefour am decis sa cumpar niste file de cod (din pacate nu-mi amintesc de care era, alb sau argintiu, oricum, cel argintiu il recomand, fiind foarte aromat si dulceag) si sa-l gatesc intr-un mod mai dietetic la cuptor.

Reteta am incropit-o pe loc: o lingura de ulei de masline extra virgin, zeama de la o lamaie, cam 200 ml de suc de rosii de casa, condimente (sare, piper, boia, putin praf de ghimbir, cimbru) si cele 2 file-uri (dezghetate complet si uscate in prealabil) moscolite bine in toata treaba din vasul de yena. Mentionez ca nu-mi face o placere deosebita sa curat vasul de yena asa ca am trisat si am folosit folie de aluminiu, mai ales ca pestele avea sa se inabuse foarte frumos si sanatos cu toate bunatatile alaturi, timp de 30 de minute, la foc mediu.

 L-am mancat alaturi de o salata de cruditati numai buna de sezonul rece, cand, eu una, simt o nevoie groaznica de verzituri&vitamine.

 Si ce e o masa cu peste fara usturoi? Pai..nimic! Asa ca mi-am amintit de trucurile lui Jamie Oliver si am invelit in aceeasi folie de aluminiu o capatana de usturoi (fara nici un fel de adaos, nici macar ulei) pe care am asezat-o in cuptor alaturi de vasul cu pestele. Este cea mai simpla varianta de a face un sos de usturoi absolut delicios, parol! Cand e copt (respectiv s-a inmuiat) pur si simplu se strange capatana sau fiecare catel de usturoi in parte si se scoate miezul, care acum e ca un piure, se pune intr-un vas si se da frau liber imaginatiei: fie se adauga putin ulei de masline, sare si piper, fie chiar si putina smantana sau iaurt, cu marar sau fara, multimea combinatiilor este infinita si dupa gustul propriu.

 Pofta buna!

2 responses »

Hai zi ceva!

