Castane coapte

Standard

De cate ori am trecut pe la raionul de uscaturi&co (fasole, castane, fructe confiate, etc.) din supermarketuri, de atatea ori m-am intrebat „oare cum or fi castanele si cum se pregatesc?”. N-am indraznit sa cumpar gata preparate, desi tentatia era mare, in schimb am decis ca trebuiesc gatite de mana lui Rookie. Mare greseala, va spun, din capul locului. Nu lasati nici un rookie sa faca castane coapte fara o documentare prealabila si temeinica!

Urmarind presa blogger-easca a principalilor foodies, am dat peste un post foarte interesant, care picase la tanc pentru pofta mea. Nici nu parea foarte greu, asa ca pentru…neexperimentati ca mine. Cica se spala castanele si se pun la cuptor pe hartie de copt, 180 grade, 15 minute, and voila! Dar nu fu atat de simplu, mai ales ca nu am aragaz nou, la care sa pot seta temperatura, oricum insa, nu am lasat focul tare ci a fost mediu. Pe langa am asezat si niste sfecla rosie, numai buna pentru o eventuala garnitura savuroasa.

 

Am bagat tava in cuptor, asa cum am zis, la foc mediu. Prima mea greseala: nu am monitorizat timpul, desi era o variabila existentiala, odata lasate prea mult, castanele se ard. Nu s-a intamplat asta.. ci mai rau: 3 castane si-au luat nene lumea-n cap si AU EXPLODAT, manjind in ultimul hal cuptorul meu pretios. Bum, bum, bum si nici mirosul imbietor despre care vorbeste post-ul anterior nu m-a mai bucurat… Mi-a fost si frica sa deschid cuptorul ca se le scot…daca exploda si o a-4-a? Am stins flacara si am asteptat cuminte pana cand s-a lasat deajunsa liniste incat sa cred ca e safe to enter. Si aici a intervenit barbatul casei (ca doar nu se trimit femeile in razboi), inzestrat cu cel mai mare capac din gospodarie just-in-case… de mi-a scos omul castanele-minune din cuptor. Intr-un final (dupa un val considerabil de injuraturi care mai de care mai elevate) am ajuns la concluzia ca sunt foarte bune, mi-au placut, ca gust e o combinatie intre cartof copt si alune coapte dar experienta nu cred c-a meritat pentru cat o sa-mi ia sa curat mizeria.

So, big tip: CASTANELE SE CRESTEAZA / INTEAPA CU UN CUTIT INAINTE DE A SE COACE IN CUPTOR! And let this be a lesson!

Pofta buna!

4 responses »

Hai zi ceva!

