Compot M&P&G (my way)

Standard

M-am saturat sa beau apa. M-am plictisit si de ceai, de cam toate felurile, you name it, i’ve drank it. A inceput sa mi se ia si de fresh-uri de portocale si lamai. So what to drink, what to drink? Conditii: trebuie sa fie sanatos, plin de vitamine, gustos (aka oarecum dulceag for my taste) si nu prea greu de preparat/ambalat/pastrat. Asa ca lada mare plina de fructe aduse de la tara a inceput sa urle isteric dupa ce n-o mai vizitasem demult (nu ca nu-mi plac fructele, dar perele prea imi curata colonul cu/fara coaja doesn’t matter, se elimina in maxim 10 minute de la ingestie🙂; merele sunt mici si enervante de rontait si gutuile nu’s tocmai fructe de papat proaspete de vreme ce iti fac gura punga…).

Zis si facut: 3 gutui imense, 4 pere galbene, bine coapte si cam 10 mere mici si dulci s-au spalat, curatat, decojit, taiat cuburi (desi nu trebuia, dar asa am considerat pe moment in ideea ca poate nu le bag la blender si totul ramane la stadiul de compot traditional, cu bucati de fructe, deci coaja s-ar fi simtit aiurea).  Am pus apa la fiert (cam 3 litri) si cand bolborosea, am adaugat treptat fructele. Btw, timpii de fierbere se respecta ca la ciorba: intai am pus gutuile care fierb mai greu, apoi merele si apoi perele (ele erau cele mai bine coapte, se rupeau in mana, altfel, ele mergeau inaintea merelor sau odata cu ele, dupa caz)  Nu am monitorizat cat au fiert, presupun cam o ora jumate.. Practic au fiert pana cand le-am intepat cu furculita si s-au desfacut ca-n piure. Intre timp am hotarat ca e mai practic sa-l beau simplu, fara chinuit cu lingurite&co, deci a mers la blender unde s-a transformat intr-un pseudo-compot-piure-like, de altfel foarte bun si savuros. Sugar free also!

Din pacate mintea ce de pe urma mi-a venit dupa ce am baut prima cana de compot: puteam adauga 4-5 cuisoare, o lingurita de scortisoara (sau un baton) si chiar niste nucsoara. Dar nu fu rost, din pacate. In schimb, sustin pe altii sa nu faca la fel si sa-si aminteasca de condimente.

 

Pofta buna!

Hai zi ceva!

