Legume la steamer cu sos de smantana si orez basmati

Standard

Din ciclul „s-a pus praful pe steamer”, in special de cand mi-am cumparat aragaz (hence: folosesc mult mai mult cuptorul pentru mi se pare ca mancarea iese mega-yummy) si apoi a venit vara (aka: traiasca legumele proaspete pentru 3 luni), am decis sa mai gatesc totusi si altceva mai sanatos decat in mod normal. Evident ca si in spatele acestei retete e o intreaga poveste de tipul „am condus masina fara boyfriend pentru prima data si m-am dus in Kaufland si am cumparat un cos plin de legume si fructe proaspete”.

Dar trebuie totusi sa recunosc ca ideea de a gati la steamer nu a fost a mea, ci a vecinei, care mersese si ea cu mine la cumparaturi si respectiv achizitionase cu mare fast un buchet de broccoli urmand ca apoi sa ma intrebe insistent cu sa-l gateasca. Asa ca vazand steamerul la mine in bucatarie, m-a impins fata de la spate sa gatim sanatos. Zis si facut, scos steamer, spalat, uscat, asezat cosurile, zis vecinei „spala si tu broccoli-ul ala ca sa-l punem la haburit”, curatat si 3 morcovi, asezat frumos legumele pe etaje, pus timer-ul la 20 de minute. Half-way through the project, vad nene pe masa buchetul meu de broccoli zacand vesel si verde si parca zambind apoteotic: „haha! pe mine nu m-ai pus la sauna!”. Si urmeaza: eu: „Auzi, eu ce ti-am zis sa speli broccoli-ul?”, ea: „pai l-am spalat”; eu:”pe tot?”; ea: „da, era tot buchetul…”; eu: „bun, si al meu ce cauta pe masa? (ca doar n-o fi sarit din steamer ca era prea hot situatia pentru el..)”; ea: „pai n-am stiut ca vrei sa-l gatesti si tu pe-al tau”. Boon, zic, no biggie, spal buchetul si-l bag si pe el la aburi, cu mare grija ca sa nu ma oparesc. Nu m-am oparit desi probabil ar fi completat povestea.

 

To sum-up: un buchet de broccoli si 3 morcovi stau la steamer cam 40 de minute. Separat, se prepara un sos de oameni lenesi, dintr-o lingura de smanatana, un sfert de lingurita de sos de hrean de la ikea, un catel de usturoi bine pisat, sare, piper, marar si patrunjel. Tip: eu una cumpar la final de saptamana cate o legatura de marar si una de patrunjel, le toc bine, le pun intr-un recipient si asa am la discretie pentru ce-mi vine in minte sa gatesc in fiecare zi. Despre orez, nimic mai simplu, am luat 100 grame orez basmati, cu bob lung Atifco (imi place asta in mod deosebit, iese orezul bob cu bob, nu se lipeste), l-am spalat in 3 ape, l-am lasat la umflat 15 minute in castron, acoperit cu apa si l-am pus la fiert dupa principiul „o parte de orez doua parti apa”, desi acum masor cantitatea de apa din ochi. Se fierbe fara capac, amestecand ocazional ca sa nu se prinda de fundul oalei si cand e aproape fiert dar un pic al-dente, opresc focul si pun capacul, ca sa se umfle singurel si sa creasca puffy. Daca mai este nevoie, se mai adaga apa pe parcurs, desi nu prea am avut problema asta. La final, le-am trantit pe toate-n farfurie si am savurat cu maaaare pofta.

 

Pofta buna!

2 responses »

  1. Pingback: Thay red vegetable curry – sau experimente pe un preparat care nici macar nu stiu ce gust ar trebui sa aiba « RookieFood(ie)

  2. Pingback: Orez cu legume în stil thai « RookieFood(ie)

Hai zi ceva!

