Varza cu afumatura

Standard

Pentru ca efectiv nu mai stiu ce sa mai gatesc ca sa manance si oroarea de langa mine ceva…orice….duminica seara imi rasari o idee yummy de varza cu carne. The final touch a fost insa o bucata marisoara de costita afumata cu care m-am trezit brusc pe masa din bucatarie, alaturi de un comment sarcastic de bucatar priceput in toate cele (dar care in secret face doar cel mai bun ceai din lume, si nici ala🙂 ): „Fa varza cu asta!”…zise….zis a fost…si facut asemenea…

In concluzie, luni, in timpul serviciului, de doua ori, se suna obsesiv la telefon pentru achizitia de varza proaspata din piata.  Repet, de doua ori. Asta dupa ce dimineata, pe picior de plecare in jur de ora 8 deja plasasem comanda de varza, insa nu am avut incredere in „Ihi..”-ul mormait cu chiu cu vai.

Insa insistentele dau roade (in general, la femei, se stie) si seara am avut pe masa o varza medie, pe care am tocat-o cubulete dupa pofta inimii. Apoi, normal ea trebuie frecata putin cu sare, eu una nu am facut asta niciodata, recunosc, insa am auzit ca asa e regula (asta asa, ca nota de subsol). Verzei i s-au mai adaugat un ardei capia  rosu, un ardei verde, o ceapa galbena mare si doua rosii bine coapte, toate din nou, cubulete (dap, tema mancarii este cubul, in caz ca nu v-ati prins pana acum..). Verdeturile au fost si ele nelipsite, meaning marar si patrunjel proaspat.

Separat, am pus la fiert costita (dupa ce am portionat bucatelele de carne cu os) in cam 1, 75 litri de apa fara sare, ca e deja sarata. Se fierbe pana cand nu mai iese din ea nici un fel de spuma, care evident, se indeparteaza delicat cu o paleta corespunzatoare, sau de ce nu, cu o lingura.

In supa de carne astfel obtinua se pun la imbaiat toate legumele tocate anterior, se acopera oala cu un capac si se lasa la fiert cateva ore bune, la foc mic. Tips: daca e prea putina apa, se mai poate adauga pe parcurs  (teorectic, ar trebui sa fie deajunsa, in plus si varza lasa apa ei, dar..just in case..) iar daca e prea multa zeama, lasati preparatul sa fiarba fara capac, pana scade bine. Acum depinde si cat de „apoasa” va place, noua ne convine 50-50, asadar am fiert primele 15 minute fara capac la foc mai iute, apoi am domolit flacara si am acoperit. Pe la jumatatea procesului am inrosit varza cu 2-3 linguri sanatoase de bulion.

Cand e aproape fiarta varza, se adauga bors acru de casa (yumm), la cantitatea mea de fiertura, am pus cam 400 ml bors relativ acru. Tot cam acum se adauga si coditele de marar si patrunjel bine tocate, marunt. Dap, ati citit bine, coditele de marar si patrunjel sunt cu mult mai savuroase decat „iarba” in sine, asta am invatat eu de la Jamie Oliver, sfat pe care vi-l transmit cu drag. Daca va plac raw, sa le rontaiti in mancare, se pot pune la final de tot, odata cu frunzele, dar de nu, musai trebuiesc fierte si ele.

 Cand varza este complet fiarta si se topeste in gura, stingem frumos flacara si lasam frunzele de marar si patrunjel sa-si faca de cap in oala si sa aromatizeze bine mancarea. Rezultatul:

Pofta buna!

Hai zi ceva!

