Pastai galbene cu sos de smantana

Standard

Intr-una din plimbarile mele saptamanale cu scop lucrativ (aka cumparat muuulte legume proapete de la tarani) in Piata Obor, am vazut pe o taraba niste fideluta galbena (fasole pastai pentru necunoscatori :)) asa frageda si yummy-looking ca am decis neaparat sa ma aprovizionez. Asta evident dupa ce masculul din dotare comenta ostentativ „ce mai faci si cu astea? ti-ai luat vinete, faci ciorba, cand mai faci si fasole?”. Mentionez ca pastaile s-au executat a doua zi, si respectiv subsemnatul anterior mentionat a lins farfuria. Ma rog…detalii….

Moving on, fasolea se curata la capete, se spala foarte bine si se pune la fiert in apa fara sare. Separat, curatam si toacam o ceapa medie, pe care o punem la calit in putin ulei (7 ml am pus eu, to be exact) si imediat ce se inmoaie, se adauga fasolea fiarta si bine scursa, precum si o cescuta din apa in care a fiert aceasta. Cat se inabusa bine mica prajeala, se iau 200 gr smantana (am folosit cu 18 % grasime) si se dilueaza putin, cam cu 50 ml de apa in care au fiert pastaile, mestecand incontinuu. In sosul astfel obtinut am mai adaugat 3 catei de usturoi bine pisati, putin marar si patrunjel tocate semi-fin. Se toarna apoi sosul peste fasole si se mai lasa putin la foc mic, mestecand in cratita sa nu se arda smantana. Asezonam cu sare si piper dupa gust. Rezultatul:

 

Pofta buna!

Hai zi ceva!

