Friptura de gaina la cuptor, cu legume

Standard

Roast-mania continua cu o reteta la fel de simpla, dar muuult mai gustoasa decat banalul pui la cuptor…..Yep..de data asta am avut de-a face cu alt grad de rudenie🙂 Totul a inceput cand tata m-a anuntat ca imi trimite o gaina de tara, iar prima mea reactie a fost „cat de mare?” cunoscut fiind spatiul meu destul de modest din frigider. Cand mi-a raspuns simplu: cam 3 kilograme, m-am linistit, recunosc.. (asta dovedeste inca o data ca sistemul metric, pentru unele persoane – me, in speta – este inutil, de vreme ce subsemnata masora din ochi 100 de grame si la cantarul de bucatarie apar magic, cam 450 :))).

Asadar, dupa un veritabil warm welcome si cateva zile de ocupat juma de frigider, m-am decis sa fac ceva cu monstrutetul, asa ca am decis relativ repede: o ciorba de gaina cu muuulte legume si friptura la cuptor.  Odata meniul stabilit si gaina transata (asta chiar a fost un episod de filmat si pus pe youtube, credeti-ma, partial din cauza priceperii mele de rookie) am pus carnea la fiert – mai exact cele doua pulpe (dap, am avut o gaina normala, desi…hmm…ce simpla ar fi viata daca ar exista gaini cu 4 picioare). Fara sare. Doar in apa. Se fierb cum stie toata lumea: cat sa nu mai fie nevoie de spumuire.

Intre timp am pregatit legumele: un dovlecel, patru morcovi mici, tot de la tara primiti (mentiunea e importanta intrucat diferenta de gust se recunoaste imediat), ceapa galbena si un ardei verde.  Le-am taiat cubulete de marime potrivita si le-am asezat frumos in vasul de yena, printre pulpele tocmai scoase de la fiert. Peste toate astea am turnat supa de gaina si o cescuta de vin alb. Asezonat cu clasice: sare, piper si boia.  A stat la cuptor ceva timp, nici nu mai tin minte cat, dar o ora clar. Rezultatul:

PS: Mentionez ca in general, retele mele sunt fara ulei, unless told otherwise, in mod expres, in text! 

Pofta buna va doresc!

2 responses »

  1. Va propun sa realizati toate aceste bucate in direct. Sunt multi tineri care doresc sa invete sa gateasca, dar nu au cu cine. In era Internetului, un virtual collective cooking ar fi perfect.😀 Felicitari pentru mancaruri! (semnat vecina)

    • Sunt absolut de acord cu tine. Cand o sa dispun de echipamentele necesare🙂 (atat pentru filmuletz cat si ustensile de cooking mai profi :))..ca sa nu mai zic de o bucatarie de bun simt)

Hai zi ceva!

