Inceput de drum….pui la cuptor cu mazare

Standard

De prea mult timp stau cu asemenea poze (h)artistice in calculator, gandindu-ma ca va veni ziua cand o sa las lenea extrema de-o parte si-o sa devin blogger de food-ing cu acte in regula….Asadar, dupa indelungi documentari de la cativa „grei” ai bucatarelii de pe la noi (si deopotriva, ca rezultat al plictiselii de sambata seara) am decis sa introduc un prim post…asa, de testare a pietei.

 Pentru ca sunt cu totul rookie in bucatarie. nu va asteptati pentru inceput de la cine stie de fineturi din partea mea, inca nu e cazul! (va puteti bucura in schimb de minunatele poze, care, spre bucuria mea, unele nu vor fi „produse” cu jaful meu de aparat generic ci cu o scula profi a vecinei mele preferate – hat’s off!).

 So, without further ado, i give you: pui cu mazare (sau mazare cu pui? hmm…never mind, you get the point).  Povestea acestui preparat este insa una foarte complicata: seara, se ia una bucata vecin rupt de foame dar care nu stie sa gateasca (stie sa fotografieze in schimb! haha!) si una bucata bucatar de ocazie care nu stie prea multe despre cooking dar a mai facut cate ceva la viata ei (a se citi un pic mai departe de cartofi prajiti, ochiuri si ceai, dar nici sa nu exageram). Se duc ambele in camaruta aia cu multe oale de-i zice bucatarie, unde, cel putin pentru inceput, se rastoarna pe masa bunatatile de ingrediente: o caserola de pulpe de pui, o punga de mazare congelata. Ce-o iesi…numai bunul Dumnezeu stia. Intrucat prezenta „chef” este mai mereu la dieta si promoveaza stilul de viata sanatos mai ceva ca martorii lui Iehova, a inceput o crunta dezbatere in privinta gatirii bio si low-fat a puiului deci concluzia nu putea fi decat una: la cuptor. Zis si facut, s-a luat una bucata punga de cuptor (se gaseste peste tot in supermarketuri, recomand insa pungile individuale decat rolele care vor trebui inchise la 2 capete..wich makes it harder…plus ca e nevoie de 2 cleme speciale de strans punga), se aseaza frumos puiul si se condimenteaza cu ce s-a gasit prin sertare: cimbru, rozmarin, boia de ardei, piper, un pic de sare, o foaie de dafin si un mix de condimente pescuit de mine de prin Cora. Promit ca in postarile viitoare o sa invat mai multe despre combinarea eficienta a condimentelor, dar acum, v-am zis, sunt rookie. Bun, se inchide putin punga cu mana si se invarte pe toate partile astfel incat puiul sa fie uniform bronzat cu bunatati. Se inchide apoi definitiv punga la gura si se executa niste nici gaurele cu scobitoarea ca sa aiba pe unde iesi aburul. Dupa ce in prealabil am incalzit cuptorul, se pune punga intr-un vas sau tava si se da la inabusit, la foc mediu. Acum, depinzand cat de fraged sau uscat il vreti, il veti lasa la cuptor cam o ora – o ora jumatate, daca trebuie sa mai scada din sosul dinauntrul pungii. Eu una il prefer cu cateva linguri de sos, deci cam o ora si un sfert e ideal (depinde si cat de mari sunt pulpele).

Tips: daca vreti o reteta imbunatatita, in punga mai adaugati ceapa, ardei taiati felii si morcovi rondele, poate chiar si cativa catei de usturoi, daca va plac. In eventualitatea in care va decideti sa renuntati la punga si alegeti sa faceti puiul in tava direct, atunci neaparat puneti si niste dovlecei taiati bucati de marimea unei imbucaturi si rosii cherry jumatati. O sa iasa un sos si mai aromat care ar merge de minune cu un orez simplu!

 In timp ce puiul statea bine-mersi in sauna lui proprie si personala, am gatit mazarea ca la prosti. Mai exact: se citeste pe spatele pungii cum, cat si la ce intensitate a focului trebuie fiarta mazarea ca sa fie yummy. Zis si facut: in apa clocotita, se pune mazarea semi-congelata (pana am ajuns la ea se mai dezmortise), se fierbe la foc iute 5 minute, apoi se mai domoleste focul si se mai lasa 10-15 minute. Se scurge prin sita, se pune intr-un castron si se bate vecinul ca nu s-a gandit sa cumpere unt ca sa punem cateva felii la topit peste minunea de mazare. Da nu-i nimic, oricum e buna si simpla, iar untul oricum e caloric :))

2 responses »

  1. Yummmyyyyy … o sa incerc si eu, mai ales ca zilele trecute mi-am achizitionat niste mazare🙂 si am si pungi, deci 2 pasi sunt facuti😀 … pe cand urmatoarea reteta???
    la cat mai multe, spor la treaba :-* … Alinucuuu😀

    • Bine te-am gasit bre, multam de vizita, te mai astept si alta data!
      O sa postez pentru tine si o reteta de mazare scazuta cu sos de rosii, din care sper sa „gusti” macar cu privirea!

Hai zi ceva!

