Crap la tigaie cu mamaliguta si mujdei

Standard

E greu cu postul, ce sa mai…. Noroc cu zilele de dezlegare la peste cand parca timpul trece mai usor..si mai gustos. Regula s-a confirmat din plin pentru mine cand, intr-o minunata zi de duminica m-am trezit cu pranzul si cina stabilite in baza unei excursii la piata Obor: bors de peste (4 tipuri cica..) si crap prajit cu mamaliguta si mujdei de usturoi. Suna foarte bine, mai ales ca nu a trebuit sa gatesc io. Asadar, cealalta jumatate si-a suflecat manecile (sau nu, judecand dupa numeroasele kilograme de Vanish&detergent consumate pe scosul petelor de tot felul, inclusiv ulei – which is a real treat!) si s-a apucat vertiginos de treburi bucataresti.

Crapul s-a transat in  bucati potrivite, groase cam de 2 degete, s-a spalat si uscat bine, condimentat simplist (sare&piper) pe toate partile si tavalit apoi prin malai cat mai imbelsugat. Uleiul se incinge bine intr-o tigaie mai inalta iar gateala presupune folosirea unui capac. Se pune pestele la prajit pe toate partile (respectiv 4, pentru necunoscatori), intorcandu-se doar cand partea de jos este bine facuta (daca pestele se tot invarte des in tigaie, soarbe mai mult ulei, devine cam mushy - ceea ce e bleah si n-o sa fie crusta yummy asa cum practic, isi doreste toata lumea).

Separat, eu, am facut mamaliga. El inca nu stie sa faca, si respectiv, nu am intrevazut niciodata vreo dorinta arzatoare (sau cel putin primitiva) de a invata smecheria. But no matter, a fost buna. Apa la fiert din ochi (sa fi fost vreun kil’?!) cu juma de lingurita de sare (asta tot dupa ochi…sau ureche?!) se aduce la stadiul de bolboroseala. In momentul asta si numai acum incepe sa se adauge malaiul (cred ca a fost cam o cana, deci 250-300 grame), in ploaie, mestecand in continuu cu furculita, sa nu se formeze cocoloase. De preferinta si pentru simplificare, se poate folosi telul. Malaiul din pacate tot “vizual” il pun, dar se observa foarte usor consistenta, depinzand cum se doreste produsul final: mai moale sau mai tare. Trebuie tinut cont de faptul ca in proces, mamaliga se mai intareste un pic, deci cand adaugam malaiul, acest aspect devine esential! Dupa ce am omogenizat malaiul, focul se lasa la minim, amestecandu-se periodic cat timp e pe foc. Mamaliguta e gata cand se desprinde usor de pe peretii vasului (si respectiv s-a format o pojghita de malai bine lipita de vas).

Mujdeiul s-a facut in familie, respecitv el a curatat cateii, eu i-am pisat cu putina sare pana la storcosire epica. El a pus otet si ulei, eu am amestecat si am potrivit cu putina apa.

Si cand totul a fost done, s-a papat cu multa pofta. Ceea ce va doresc si voua!

Hai zi ceva!

